Zobrazit minimální záznam

Communication practices of scammers targeting seniors in the age of digital media and artificial intelligence
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorSládek, Viktor
dc.date.accessioned2024-11-28T12:19:46Z
dc.date.available2024-11-28T12:19:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191485
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na komunikační praktiky podvodníků cílící na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence. V teoretické části se práce zaměřuje na vztah českých seniorů a digitálních médií, nejčastější podvody na seniorech a základní směry českých projektů podporujících jejich mediální gramotnost. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, jehož součástí jsou rozhovory se zástupci postižené skupiny. V analytické části jsou z rozhovorů vyvozeny dva hlavní závěry, ze kterých je následně představen návrh komunikační kampaně. Cílem práce je popis současných komunikačních praktik podvodníků a návrh řešení, jak seniorům v tomto boji s podvodníky pomoci.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the communication practices of scammers targeting the elderly in the age of digital media and artificial intelligence. The theoretical part of the thesis focuses on the relationship between Czech seniors and digital media, as well as the most common scams perpetrated against seniors and the most common directions of Czech projects supporting their media literacy. In the practical part, qualitative research is conducted which will include interviews with representatives of the affected group. In the analytical part, two main conclusions are drawn from the interviews from which a proposal for a communication campaign will subsequently be presented. The aim of the thesis is to describe the current communication practices of scammers and to propose and offer solutions in an effort to help seniors in their fight against scammers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectseniorsen_US
dc.subjectscams on seniorsen_US
dc.subjectdigital mediaen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectseniořics_CZ
dc.subjectpodvody na seniorechcs_CZ
dc.subjectdigitální médiacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmediální vzdělávánícs_CZ
dc.titleKomunikační praktiky podvodníků zaměřené na seniory v době digitálních médií a umělé inteligencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263886
dc.title.translatedCommunication practices of scammers targeting seniors in the age of digital media and artificial intelligenceen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na komunikační praktiky podvodníků cílící na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence. V teoretické části se práce zaměřuje na vztah českých seniorů a digitálních médií, nejčastější podvody na seniorech a základní směry českých projektů podporujících jejich mediální gramotnost. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, jehož součástí jsou rozhovory se zástupci postižené skupiny. V analytické části jsou z rozhovorů vyvozeny dva hlavní závěry, ze kterých je následně představen návrh komunikační kampaně. Cílem práce je popis současných komunikačních praktik podvodníků a návrh řešení, jak seniorům v tomto boji s podvodníky pomoci.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the communication practices of scammers targeting the elderly in the age of digital media and artificial intelligence. The theoretical part of the thesis focuses on the relationship between Czech seniors and digital media, as well as the most common scams perpetrated against seniors and the most common directions of Czech projects supporting their media literacy. In the practical part, qualitative research is conducted which will include interviews with representatives of the affected group. In the analytical part, two main conclusions are drawn from the interviews from which a proposal for a communication campaign will subsequently be presented. The aim of the thesis is to describe the current communication practices of scammers and to propose and offer solutions in an effort to help seniors in their fight against scammers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV