Supervize jako nástroj podpory a rozvoje zaměstnanců základních škol
Supervision as a Tool for Support and Development of Primary School Employees
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191504Identifikátory
SIS: 266599
Kolekce
- Kvalifikační práce [23747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vojtko, Tibor
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
supervize|supervize ve škole|supervize zaměstnanců základních škol|implementace supervize|přínosy a limity supervize|motivace a bariéry využívání supervize|supervizor|základní školaKlíčová slova (anglicky)
supervision|supervision in school|supervision of primary school employees|the process of implementing supervision|benefits and limits of supervision|motivations and barriers to the use of supervision|supervisor|primary schoolDiplomová práce se zabývá supervizí jako nástrojem podpory a rozvoje zaměstnanců základních škol. Cílem diplomové práce je analyzovat proces implementace služby supervize na základní školy a zkoumat různé možnosti a formy jejího využití u zaměstnanců základních škol. Nejprve se práce zaměřuje na definici, cíle a funkce supervize. Dále zkoumá možné formy a využití supervize u zaměstnanců základních škol včetně její historie a aktuálního stavu využívání v českém školství a pozornost je věnována také specifikům supervize ve školním prostředí oproti jiným oborům. Dále práce popisuje proces implementace služby supervize na základní školy včetně přípravné fáze před implementací a zabývá se podmínkami a faktory, které podporují úspěšnou implementaci a rozvoj supervizní praxe. Práce obsahuje empirické šetření, jehož cílem je analyzovat proces implementace a rozvoj supervizní praxe na základních školách v Praze a Středočeském kraji z pohledu vedoucích pracovníků základních škol a z pohledu supervizorů realizujících supervizi na základních školách, s důrazem na identifikaci faktorů, které úspěšnou implementaci a udržitelný rozvoj supervizní praxe podporují, včetně subjektivně vnímaných přínosů, bariér a limitů supervize na základních školách. Dílčím cílem bylo analyzovat aktuální stav využívání supervize na...
The thesis deals with supervision as a tool for support and development of primary school staff. The aim of the thesis is to analyse the process of implementation of supervision service in primary schools and to investigate different possibilities and forms of its use among primary school staff. First, the thesis focuses on the definition, objectives and functions of supervision. It then examines the possible forms and uses of supervision for primary school staff, including its history and current state of use in the Czech education system, and attention is also paid to the specifics of supervision in the school environment compared to other fields. Furthermore, the thesis describes the process of implementing supervision services in primary schools, including the preparatory phase before implementation, and discusses the conditions and factors that support the successful implementation and development of supervision practice. The thesis includes an empirical investigation aimed at analysing the process of implementation and development of supervision practice in primary schools in Prague and the Central Bohemia Region from the perspective of primary school managers and from the perspective of supervisors implementing supervision in primary schools, with an emphasis on identifying factors that...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Supervize supervizorů pro pracovníky sociálních služeb pro seniory: Zkušenost supervizorů se super-supervizí
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPažourek, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2024)Datum obhajoby: 17. 9. 2024Supervision of supervisors for social services workers for the elderly: Experience of supervisors with super-supervision This Master's thesis examines the experiences of supervisors of social services for the elderly with ... -
Specifika supervize realizované v základních školách z pohledu supervizora
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHoppe, Dominika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 19. 1. 2022Záměrem diplomové práce je zmapovat, jak je supervizory vnímán a posuzován supervizní proces na základních školách. Snahou práce je také upozornit na význam supervize pro pedagogy hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická ... -
Supervize jako nástroj podpory učitelů na základních školách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFrkalová, Nikola (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 18. 6. 2020The bachelor thesis deals with supervision, which is one of the possible tools for teacher's support thanks to the possibility of sharing and mutual enrichment with other colleagues. The literature review part defines the ...