Strategická práce se značkou v českých fotbalových klubech
Strategic work with brand in Czech football clubs
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191521Identifiers
Study Information System: 249109
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Consultant
Kaprálková, Michaela
Referee
Crossan, William Morea
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Management tělesné výchovy a sportu
Department
Department of Sport Management
Date of defense
20. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sportovní marketing, brand, fotbal, FORTUNA:LIGA, FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, Ligová fotbalová asociaceKeywords (English)
sports marketing, brand, football, FORTUNA:LIGA, FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, League football associationNázev: Strategická práce se značkou v českých fotbalových klubech Cíle: Hlavním cílem této práce je zmapovat situaci v oblasti strategické práce se značkou a také k ní se vztahující oblasti ve vybraných českých profesionálních fotbalových klubech. Metody: V práci byla využita metoda kvalitativního výzkumu, která byla zastoupena dotazníkovým šetření. Dotazníkového šetření se zúčastnily kluby FORTUNA:LIGY a také vybrané kluby FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY. V šetření bylo využito široké spektrum typů otázek, aby došlo k co nejpřesnějšímu zmapování situace v oblastech vztahujících se k tématu ve fotbalových klubech. Výsledky: Práce umožnila zmapování oblasti strategické práce se značkou v českých profesionálních fotbalových klubech. Poskytuje rovněž náhled klubů na oblasti vztahující se k tématu a možnost vyjádřit svůj postoj k potenciálu značky v příslušném klubu stejně jako náhled na své slabé a silné stránky. Klíčová slova: sportovní marketing, brand, fotbal, FORTUNA:LIGA, FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, Ligová fotbalová asociace
Title: Strategic work with brand in Czech football clubs Objectives: The main aim of this work is to map the situation in area of strategic work with brand in Czech professional football clubs and others related areas. Methods: This thesis used quantitative method for fulfilling its aim, represented by questionnaire survey. Clubs of FORTUNA:LIGA and selected clubs of FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA were attended in the questionnaire survey. A wide range of question types were used within the survey, so it can provide as accurate mapping of the situation in clubs as possible. Results: This thesis allows situation mapping of strategic work with brand and its related areas. Furthermore, it provides insights from the club's perspectives on this area as well as areas related to this topic. Clubs expressed their perception of brand's potential, along with an overview their strong and weak spots. Keywords: sports marketing, brand, football, FORTUNA:LIGA, FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, League football association