Komparace strategií značek T-Mobile, Vodafone a O2: účinnost komunikace a adaptace trendů oslovujích Generaci Z
Comparison of T-Mobile, Vodafone and O2 brand strategies: effectiveness of communication and adaptation of trends addressing Gen Z
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191552Identifikátory
SIS: 263900
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houdek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Telekomunikační značka, sociální sítě, Generace Z, trendy, cílení, účinnost, relevance, influencerKlíčová slova (anglicky)
Telecommunications brand, social networks, Generation Z, trends, targeting, effectiveness, relevance, influencerTelekomunikační technologie nás obklopují každý den. Generace Z společně s Mileniály jsou tzv. digitálními domorodci a aktuálně tvoří nejsilnější přímou i nepřímou kupní sílu. Firmy tak ve velkém přesunuly svou komunikaci do digitálního prostoru se snahou účinně zacílit a oslovit právě tyto věkové kategorie. Tato bakalářská práce porovnává strategie komunikace telekomunikačních značek T-Mobile, O2 a Vodafone na platformách sociálních sítí, specificky na Facebooku, Instagramu a TikToku. Zaměřuje se na především na účinnost komunikace a schopnost adaptace trendů oslovujících Generaci Z. V teoretické části práce jsou představeny a vysvětleny základní pojmy jako Generace Z, trendy, sociální sítě či influencer marketing, které jsou pro tuto práci klíčové. V metodologické části autorka představuje čtyři stanovené výzkumné otázky, na které odpovídá v závěru této práce. Výzkumná část této práce je rozdělena do dvou částí - analýza komunikace telekomunikačních značek na zvolených platformách sociálních sítí, která byla zaměřena na časové období od 1. srpna 2023 do 29. února 2024, a kvantitativní dotazníkové šetření. Z výzkumné části této bakalářské práce vyplývá, že značka T-Mobile si vedla nejlépe nejen v cílení obsahu, ale i v otázce skutečného oslovení příslušníků Generace Z svou komunikací na sociálních...
Telecommunications technology surrounds us every day. Generation Z, along with Millennials, are the so-called digital natives and currently represent the strongest direct and indirect buying power. Companies have thus shifted their communications in a big way to the digital space in an effort to effectively target and reach this age group. This bachelor thesis compares the communication strategies of telecommunication brands T-Mobile, O2 and Vodafone on social media platforms, specifically Facebook, Instagram and TikTok. It focuses primarily on the effectiveness of communication and the ability to adapt trends that appeal to Generation Z. The theoretical part of this thesis introduces and explains basic terms such as Generation Z, trends, social networks and influencer marketing, which are key to this thesis. In the methodological part, the author presents four set research questions, which are answered in the conclusion of this thesis. The research part of this thesis is divided into two parts - an analysis of telecommunication brands' communication on selected social media platforms, which focused on the time period from August 1, 2023 to February 29, 2024, and a quantitative questionnaire survey. The research part of this bachelor thesis shows that the T-Mobile brand performed best not only in...