Zobrazit minimální záznam

Analysis of the use of phraseology in Czech television commercials with celebrities
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorPechánek, Patrik
dc.date.accessioned2024-11-29T13:13:00Z
dc.date.available2024-11-29T13:13:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191571
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá četnost a způsoby užití frazeologie v televizních reklamách v korelaci s výskytem celebrit. Pro zasazení tématu do kontextu v teoretické části nejdříve představuje televizi jako médium ve 21. století. Rozebírá účinky televize na diváka, způsoby jejího fungování a základní pojmy jako cílová skupina nebo rating a share pořadů. Představuje reklamu se zaměřením na reklamu televizní, ve které nahlíží na celebrity jako prvek důvěryhodnosti reklamního sdělení. Teoretickou část potom doplňuje představením frazeologie, při kterém se zaměřuje na její jazyková specifika a užití frazémů v reklamě. Praktická část bakalářské práce přináší kvantitativní analýzu reklam vysílaných na českých televizních stanicích v letech 2010-2024, ve kterých vystupují celebrity. Analýza sleduje korelaci výskytu celebrit a užití frazémů jakožto propojení reklamních znaků důvěryhodnosti a atraktivity. Jejím primárním cílem je tak zjistit, v jak velké části reklam se vedle celebrit objevuje i frazeologie. Tento údaj nabízí i v průřezu podnikatelskými odvětvími zadavatelů reklam. Mimo to ale zkoumá například zastoupení pohlaví, oboru působnosti či národností celebrit v reklamách. Ambicí práce je také určit nejčastěji používané fráze v reklamách s celebritami.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis examines the frequency and patterns of phraseology used in television commercials in correlation with the appearance of celebrities. To put the topic in context, the theoretical part first introduces television as a medium in the 21st century. It analyses the effects of television on the viewer, how television works, and basic concepts such as the target audience or the rating and share of programs. It introduces advertising, focused on television commercials, in which it looks at celebrity as an element of the credibility of the advertising message. It then completes the theoretical part by introducing phraseology, focusing on its linguistic specifics and the use of phraseology in commercials. The practical part of the bachelor thesis presents a quantitative analysis of commercials aired on Czech television stations in the years 2010-2024 featuring celebrities. The analysis traces the correlation between the occurrence of celebrities and the attractiveness of advertising messages. Thus, its primary objective is to determine how much of the commercials feature phraseology alongside celebrities. It also offers these findings in sections of advertiser's business sectors. Beyond that, it examines for example the representation of the gender, field of work, or nationality of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleFrazeologie v českých televizních reklamách s celebritamics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262459
dc.title.translatedAnalysis of the use of phraseology in Czech television commercials with celebritiesen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zkoumá četnost a způsoby užití frazeologie v televizních reklamách v korelaci s výskytem celebrit. Pro zasazení tématu do kontextu v teoretické části nejdříve představuje televizi jako médium ve 21. století. Rozebírá účinky televize na diváka, způsoby jejího fungování a základní pojmy jako cílová skupina nebo rating a share pořadů. Představuje reklamu se zaměřením na reklamu televizní, ve které nahlíží na celebrity jako prvek důvěryhodnosti reklamního sdělení. Teoretickou část potom doplňuje představením frazeologie, při kterém se zaměřuje na její jazyková specifika a užití frazémů v reklamě. Praktická část bakalářské práce přináší kvantitativní analýzu reklam vysílaných na českých televizních stanicích v letech 2010-2024, ve kterých vystupují celebrity. Analýza sleduje korelaci výskytu celebrit a užití frazémů jakožto propojení reklamních znaků důvěryhodnosti a atraktivity. Jejím primárním cílem je tak zjistit, v jak velké části reklam se vedle celebrit objevuje i frazeologie. Tento údaj nabízí i v průřezu podnikatelskými odvětvími zadavatelů reklam. Mimo to ale zkoumá například zastoupení pohlaví, oboru působnosti či národností celebrit v reklamách. Ambicí práce je také určit nejčastěji používané fráze v reklamách s celebritami.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis examines the frequency and patterns of phraseology used in television commercials in correlation with the appearance of celebrities. To put the topic in context, the theoretical part first introduces television as a medium in the 21st century. It analyses the effects of television on the viewer, how television works, and basic concepts such as the target audience or the rating and share of programs. It introduces advertising, focused on television commercials, in which it looks at celebrity as an element of the credibility of the advertising message. It then completes the theoretical part by introducing phraseology, focusing on its linguistic specifics and the use of phraseology in commercials. The practical part of the bachelor thesis presents a quantitative analysis of commercials aired on Czech television stations in the years 2010-2024 featuring celebrities. The analysis traces the correlation between the occurrence of celebrities and the attractiveness of advertising messages. Thus, its primary objective is to determine how much of the commercials feature phraseology alongside celebrities. It also offers these findings in sections of advertiser's business sectors. Beyond that, it examines for example the representation of the gender, field of work, or nationality of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV