Zobrazit minimální záznam

Image in Text, Text in Image. Literature and Visual Art in Leonardo Sciascia's novel Todo Modo
dc.contributor.advisorMengozzi, Chiara
dc.creatorKošuličová, Monika
dc.date.accessioned2024-11-29T16:57:03Z
dc.date.available2024-11-29T16:57:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191588
dc.description.abstractDílo Leonarda Sciasci je charakteristické svou komplexností a výjimečnou bohatostí intertextuality, to jak citací a aluzí na jiná literární díla, tak i na objekty výtvarného umění. Diplomová práce se tematicky věnuje vztahu mezi literaturou a výtvarným uměním: na základě podrobné analýzy románu Todo Modo, který pro svoji intertextuální bohatost lze považovat za autorovo vrcholné dílo a reprezentativní ukázku různorodosti užití a funkcí vizuality v literárním díle, se snaží ukázat, jak autor mnohostranně pracuje s citacemi či aluzemi na díla výtvarného umění, jak užívá vizuální médium k charakteristice prostředí, k popisu postav, k fokalizaci vyprávění, jako paratext, a především ke zprostředkování další významové úrovně románu (slovy autora k "vyjádření nevyjádřitelného") a k potvrzení analogie románu k jinému literárnímu dílu. Záměrem je nejen snaha interpretovat "zprávu" sdělovanou prostřednictvím vizuální intertextuality, ale také ukázat do jaké míry je samo vizuální médium v literárním textu nositelem významu, nakolik je důležité k pochopení intentio operis; a nabídnout tak nový klíč k analýze literárního díla.cs_CZ
dc.description.abstractLeonardo Sciascia's work is characterized by its complexity and exceptional richness of intertextuality, both with quotations and allusions to other literary works and to objects of visual art. This diploma thesis is devoted to the relationship between literature and visual art: based on a detailed analysis of the novel Todo Modo, which due to its intertextual richness can be considered the author's masterpiece and a representative example of the diversity of use and functions of visuality in a literary work, it tries to show the multifaceted way in which the author uses quotations or allusions to works of art, how he uses the visual medium to characterize the environment, to describe the characters, to focalize the narrative, as a paratext, and above all to mediate another level of meaning in the novel (in the words of the author to "express the inexpressible") and to confirm the analogy of the novel to another literary work. The intention is not only to try to interpret the "message" communicated through visual intertextuality, but also to show to what extent the visual medium itself is the bearer of meaning in the literary text, how important it is for understanding the intentio operis; and thus offer a new key to the analysis of a literary work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectitalian literature|visual art|Leonardo Sciascia|Todo Modo|intertextualityen_US
dc.subjectitalská literatura|vizuální umění|Leonardo Sciascia|Todo Modo|intertextualitacs_CZ
dc.titleObraz v textu, text v obraze. Literatura a výtvarné umění v románu Todo Modo Leonarda Sciasciics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId249639
dc.title.translatedImage in Text, Text in Image. Literature and Visual Art in Leonardo Sciascia's novel Todo Modoen_US
dc.contributor.refereeŽáčková, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.programItalian Studiesen_US
thesis.degree.programItalianistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalian Studiesen_US
uk.degree-program.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-program.enItalian Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDílo Leonarda Sciasci je charakteristické svou komplexností a výjimečnou bohatostí intertextuality, to jak citací a aluzí na jiná literární díla, tak i na objekty výtvarného umění. Diplomová práce se tematicky věnuje vztahu mezi literaturou a výtvarným uměním: na základě podrobné analýzy románu Todo Modo, který pro svoji intertextuální bohatost lze považovat za autorovo vrcholné dílo a reprezentativní ukázku různorodosti užití a funkcí vizuality v literárním díle, se snaží ukázat, jak autor mnohostranně pracuje s citacemi či aluzemi na díla výtvarného umění, jak užívá vizuální médium k charakteristice prostředí, k popisu postav, k fokalizaci vyprávění, jako paratext, a především ke zprostředkování další významové úrovně románu (slovy autora k "vyjádření nevyjádřitelného") a k potvrzení analogie románu k jinému literárnímu dílu. Záměrem je nejen snaha interpretovat "zprávu" sdělovanou prostřednictvím vizuální intertextuality, ale také ukázat do jaké míry je samo vizuální médium v literárním textu nositelem významu, nakolik je důležité k pochopení intentio operis; a nabídnout tak nový klíč k analýze literárního díla.cs_CZ
uk.abstract.enLeonardo Sciascia's work is characterized by its complexity and exceptional richness of intertextuality, both with quotations and allusions to other literary works and to objects of visual art. This diploma thesis is devoted to the relationship between literature and visual art: based on a detailed analysis of the novel Todo Modo, which due to its intertextual richness can be considered the author's masterpiece and a representative example of the diversity of use and functions of visuality in a literary work, it tries to show the multifaceted way in which the author uses quotations or allusions to works of art, how he uses the visual medium to characterize the environment, to describe the characters, to focalize the narrative, as a paratext, and above all to mediate another level of meaning in the novel (in the words of the author to "express the inexpressible") and to confirm the analogy of the novel to another literary work. The intention is not only to try to interpret the "message" communicated through visual intertextuality, but also to show to what extent the visual medium itself is the bearer of meaning in the literary text, how important it is for understanding the intentio operis; and thus offer a new key to the analysis of a literary work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV