Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Consumer perspective on the Snuggs marketing communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191594Identifikátory
SIS: 263913
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Menstruace, menstruační tabu, menstruace v reklamě, stereotypizace, marketing, Instagram, vnímání marketingové komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Menstruation, menstrual taboo, menstruation in advertising, stereotyping, marketing, Instagram, perception of marketing communicationTato bakalářská práce se věnuje menstruačnímu tabu a způsobu jakým je menstruace prezentována v reklamě. Cílem práce bylo analyzovat pohled spotřebitelek menstruačních produktů na marketingovou komunikaci české značky Snuggs, které skrze svou marketingovou komunikaci otevírá tabuizovaná témata spojená s menstruací. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že daná marketingová komunikace firmy Snuggs, která se zabývá detabuizací menstruace, je respondentkami převážně vnímána jako pozitivní a sympatická. Zjištění tedy naznačuje, že komunikování menstruace v marketingovém prostoru je především pozitivně vnímáno ve chvíli, kdy se o menstruaci hovoří otevřeně a realisticky. Výsledky práce přinášejí informace užitečné pro firmy prodávající menstruační produkty, které se snaží otevřeně komunikovat téma menstruace v České republice.
This bachelor thesis focuses on the menstrual taboo and how menstruation is presented in advertising. The thesis aimed to analyze the perspective of female consumers of menstrual products on the marketing communication of the Czech brand Snuggs, which through its marketing communication opens up taboo topics related to menstruation. To achieve this goal, I chose a quantitative research method, namely an online questionnaire survey. The results showed that the given marketing communication of Snuggs, which deals with the detabooing of menstruation, is rather perceived as positive and likeable by the respondents. Thus, the findings suggest that communicating menstruation in the marketing space is primarily perceived positively when menstruation is discussed openly and realistically. The results of this study provide useful information for companies selling menstrual products that try to communicate openly about menstruation in the Czech Republic.