Stimulace koordinačních schopností s přihlédnutím k využití ideomotorického tréninku (literární přehled)
Stimulation of coordination abilities with regard to the use of ideomotor training (literature review)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191636Identifikátory
SIS: 245431
Kolekce
- Kvalifikační práce [8841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Peřinová, Radka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Kondiční trenér
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
struktura koordinace, fáze motorického učení, metody stimulaceKlíčová slova (anglicky)
structure of coordination, stages of motor learning, methods of stimulationJméno a příjmení autora: Amálie Vepřeková Název bakalářské práce: Stimulace koordinace s přihlédnutím k ideomotorickému tréninku Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PaedDr. Tomáš Perič, Ph.D. Rok odevzdání bakalářské práce: 2024 Cíl práce: Cílem této práce je zjistit, zda je možné propojit ideomotorický trénink a stimulaci koordinace ve sportovním tréninku. Z hlediska motorického učení stimulujeme koordinaci obvykle v první a druhé fázi, zatímco ideomotorický trénink používáme většinou až ve třetí a čtvrté fázi, kdy dochází k možnosti využití abstraktního myšlení. V práci budou popsány fáze motorického učení, rozsah motorického učení, činitelé v motorickém učení, motorické učení a funkce mozku, dále pak struktura koordinačních schopností, zásady pro rozvoj koordinace, diagnostika koordinačních schopností, senzitivní období pro rozvoj koordinace a ideomotorický trénink, imaginaci, typy ideomotorického tréninku a měření svalové aktivity při ideomotorickém tréninku. Ve výsledcích si objasníme, za jakých podmínek můžeme propojit koordinaci a motorické učení a ideomotorický trénink s koordinací. Metody: Na základě klíčových slov: motorické učení, koordinační schopnosti, stimulace koordinace, motorické učení koordinace, ideomotorický trénink, využití...
Abstracts: Author's name and surname: Amálie Vepřeková Title of the bachelor thesis: Stimulation of coordination with respect to ideomotor training Workplace: Department of Pedagogy, Psychology and Didactics Bachelor thesis supervisor: doc. PaedDr. Tomáš Perič, Ph.D., The year of submission: 2024 Thesis Objective: The aim of this thesis is to determine whether it is possible to combine ideomotor training and coordination stimulation in sports training. In terms of motor learning, we usually stimulate coordination in the first and second phases, while ideomotor training is usually used only in the third and fourth phases, when there is an opportunity to use abstract thinking. This paper will describe the phases of motor learning, the scope of motor learning, factors in motor learning, motor learning and brain function, the structure of coordination skills, principles for developing coordination, diagnosis of coordination skills, sensory periods for coordination development and ideomotor training, imagery, types of ideomotor training, and measurement of muscle activity in ideomotor training. in the results we will clarify under which conditions we can connect coordination and motor learning and ideomotor training with coordination. Methods: Based on keywords: motor learning, coordination skills, coordination...