Zobrazit minimální záznam

Simulation teaching in the intensive care education
dc.contributor.advisorPeřan, David
dc.creatorKuncová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-29T13:33:54Z
dc.date.available2024-11-29T13:33:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191645
dc.description.abstractVýchodiska: Simulační medicína nabývá stále většího významu ve výuce zdravotnických pracovníků. Jedná se o interaktivní metodu, která efektivně podporuje zlepšení kvality ve vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vytváření edukačních a testovacích scénářů pro výuku intenzivní péče, které slouží k praktickému tréninku a hodnocení dovedností a znalostí studentů. Cíl: Cílem této práce je vytvořit automatické simulační scénáře pro edukaci a testování studentů v oboru intenzivní péče, které budou zároveň sloužit jako studijní materiál, díky kterému si studenti mohou lépe rekapitulovat postupy v simulaci. Metodologie: Pro tvorbu scénářů byla použita kombinace relevantní literatury, konzultací s odborníky v oblasti simulované výuky a techniky, a využití simulačního programu SimDesigner od společnosti LAERDAL Medical. Pilotní testování scénářů bylo provedeno za účasti studentů, přičemž získané zpětné vazby byly důležitou součástí dalších úprav a konzultací. Finálním testem bylo využití simulačního scénáře u zkoušky OSCE (Objective Structured Clinical Examination) u prvního ročníku magisterského oboru intenzivní péče na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Výsledky: Vytvořené edukační a testovací scénáře poskytují materiál pro vedení simulační výuky a studijní materiál pro studenty k procvičování postupů...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: Medical simulation is becoming increasingly important in the education of healthcare professionals. It is an interactive method that effectively supports the improvement of quality in education. This thesis focuses on the creation of educational and testing scenarios for critical care teaching that are used for hands-on training and assessment of students' skills and knowledge. Aim: The aim of this thesis is to create automated simulation scenarios for both educating and testing students in the critical care field which will also serve as a study material helping the students to be able to better review the simulation procedures. Methodology: A combination of relevant literature, consultation with experts in the field of simulation education and technicians as well as the use of SimDesigner simulation software from LAERDAL Medical were used to develop the scenarios. Pilot testing of the scenarios was carried out with the participation of the students, and the feedback received was an important part of further modifications and consultations. The final test was the use of the simulation scenario in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) for the first year students of the Master's degree in Intensive Care Medicine at the 3rd Medical Faculty of Charles University. Results:...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleSimulace ve výuce intenzivní péčecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Anaesthesia and Intensive Care Medicine 3FM CU and UHKVen_US
dc.description.departmentKlinika anesteziologie a resuscitace 3. LF UK a FNKVcs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId259152
dc.title.translatedSimulation teaching in the intensive care educationen_US
dc.contributor.refereeKosinová, Martina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIntensive Careen_US
thesis.degree.disciplineIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.programIntensive Careen_US
thesis.degree.programIntenzivní péčecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Klinika anesteziologie a resuscitace 3. LF UK a FNKVcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Anaesthesia and Intensive Care Medicine 3FM CU and UHKVen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-discipline.enIntensive Careen_US
uk.degree-program.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-program.enIntensive Careen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Simulační medicína nabývá stále většího významu ve výuce zdravotnických pracovníků. Jedná se o interaktivní metodu, která efektivně podporuje zlepšení kvality ve vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vytváření edukačních a testovacích scénářů pro výuku intenzivní péče, které slouží k praktickému tréninku a hodnocení dovedností a znalostí studentů. Cíl: Cílem této práce je vytvořit automatické simulační scénáře pro edukaci a testování studentů v oboru intenzivní péče, které budou zároveň sloužit jako studijní materiál, díky kterému si studenti mohou lépe rekapitulovat postupy v simulaci. Metodologie: Pro tvorbu scénářů byla použita kombinace relevantní literatury, konzultací s odborníky v oblasti simulované výuky a techniky, a využití simulačního programu SimDesigner od společnosti LAERDAL Medical. Pilotní testování scénářů bylo provedeno za účasti studentů, přičemž získané zpětné vazby byly důležitou součástí dalších úprav a konzultací. Finálním testem bylo využití simulačního scénáře u zkoušky OSCE (Objective Structured Clinical Examination) u prvního ročníku magisterského oboru intenzivní péče na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Výsledky: Vytvořené edukační a testovací scénáře poskytují materiál pro vedení simulační výuky a studijní materiál pro studenty k procvičování postupů...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: Medical simulation is becoming increasingly important in the education of healthcare professionals. It is an interactive method that effectively supports the improvement of quality in education. This thesis focuses on the creation of educational and testing scenarios for critical care teaching that are used for hands-on training and assessment of students' skills and knowledge. Aim: The aim of this thesis is to create automated simulation scenarios for both educating and testing students in the critical care field which will also serve as a study material helping the students to be able to better review the simulation procedures. Methodology: A combination of relevant literature, consultation with experts in the field of simulation education and technicians as well as the use of SimDesigner simulation software from LAERDAL Medical were used to develop the scenarios. Pilot testing of the scenarios was carried out with the participation of the students, and the feedback received was an important part of further modifications and consultations. The final test was the use of the simulation scenario in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) for the first year students of the Master's degree in Intensive Care Medicine at the 3rd Medical Faculty of Charles University. Results:...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika anesteziologie a resuscitace 3. LF UK a FNKVcs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantDinaburský, Dmitrij
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV