Způsoby přisvojení. Americká a britská literární kritika Čapkova R.U.R. ve 20. letech dvacátého století
Ways of appropriation. American and British literary criticism of Čapek's R.U.R. in the 1920s
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191675Identifikátory
SIS: 258832
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Charypar, Michal
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny evropské kultury se specializací Dějiny literatury
Katedra / ústav / klinika
Katedra církevních dějin a literární historie
Datum obhajoby
17. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Karel Čapek, R.U.R, kritika, intertextualita, The New York Times, Manchester Guardian, The ObserverKlíčová slova (anglicky)
Karel Čapek, R.U.R, criticism, intertextuality,The New York Times, Manchester Guardian, TheObserverPředkládaná diplomová práce se zabývá kritickým přijetím dramatu R.U.R. československého autora Karla Čapka a jeho prvních inscenací v anglo-americkém prostředí ve 20. letech dvacátého století. Materiálově vychází především z archiválií dostupných ve fondu Karla Čapka v pražském Památníku národního písemnictví, přičemž jedním z jejích vedlejších cílů je zjištění bibliografických údajů, které tyto materiály postrádají. Při zpracování kritik R.U.R. v USA a Velké Británii se zaměřuje na intertextové a interkulturní vazby. Klíčová slova kritika, recepce, R.U.R., Karel Čapek, Československo, intertextovost
The diploma thesis deals with the critical reception of the drama R.U.R. by the Czechoslovak author Karel Čapek and with the critical reception of its first productions in the Anglo-American environment in the 1920s. Materially, the work is based primarily on archival materials available in the Karel Čapek fond at the Museum of Czech Literature (Památník národního písemnictví) in Prague, one of its secondary aims is to identify the bibliographical data of these materials. In dealing with R.U.R. criticism in the U.S. and the U.K., the work focuses on its intertextual and intercultural relations. Keywords criticism, reception, R.U.R., Karel Čapek, Czechoslovakia, intertextuality