Externí personální marketing jako nástroj náboru v IT organizacích
External Personnel Marketing as Recruitment Tool in IT Organisations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191728Identifikátory
SIS: 260463
Kolekce
- Kvalifikační práce [23751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sloboda, Zdeněk
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
personální marketing|externí personální marketing|nábor zaměstnanců|výběr zaměstnanců|technologické firmy|IT zaměstnanciKlíčová slova (anglicky)
personnel marketing|external personnel marketing|recruitment process|employee selection|technology-oriented companies|IT employees4 Abstrakt Diplomová práce se zabývá personálním marketingem, který je jedním z moderních nástrojů propagace organizace jako zaměstnavatele a zároveň oborem, který propojuje personální řízení a marketing. Cílem práce je identifikovat specifika externího personálního marketingu jako nástroje náboru v IT organizacích. Pozornost je věnována nástrojům a metodám personálního marketingu využívaných zejména v procesech získávání a stabilizace zaměstnanců. Představeny jsou nástroje marketingového mixu v personalistice a aktuální trendy v této oblasti. Charakterizována je pracovní pozice náboráře v IT sektoru, její specifika a požadované kompetence na tuto pozici podle databáze NSP. Součástí práce je kvantitativní šetření, jehož cílem je analyzovat nástroje externího personálního marketingu v IT organizacích. Šetření bylo realizováno formou dotazníku a celkem se ho zúčastnilo 53 respondentů, kterými jsou zaměstnanci personálního oddělení v IT organizacích v České republice a v rámci své pozice zodpovídají za nábor, personální marketing, či další personální činnosti. Klíčová slova personální marketing, externí personální marketing, nábor zaměstnanců, výběr zaměstnanců, technologické firmy, IT zaměstnanci
5 Abstract The thesis includes three theoretical chapters that deal with the tools and methods of personnel marketing, which are mainly used in the processes of recruitment and stabilization of employees; the tools of marketing mix in personnel management and current trends in this area, the job position of a recruiter in the IT sector is characterized and specifics and the required competencies that are required for the effective performance of this position according to the NSP database. The thesis also includes quantitative empirical research which aims to analyse external personnel marketing tools in IT organisations. The investigation was conducted in the form of a questionnaire and involved a total of 53 respondents who are employees of the HR departement in IT organizations in the Czech Republic and within their position are responsible for HR marketing, recruitment or other HR activites. Key Words personnel marketing, external personnel marketing, recruitment process, employee selection, technology-oriented companies, IT employees
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...