Zobrazit minimální záznam

The issue of inclusion of organic agriculture and food industry in the teaching of natural science and biology at primary and secondary schools
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorZunová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-13T10:28:24Z
dc.date.available2017-04-13T10:28:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19173
dc.description.abstractTato diplomová práce se snaží zabývat ekologickým zemědělstvím z holistického pohledu. Jsou zde proto nejen zmíněny teze, současný stav a platná legislativa v České republice a Evropské unii, ale toto téma je pojato v širších souvislostech. Jsou tu uvedeny návaznosti na související témata, jako jsou aditiva v potravinách, transgenní organismy (GMO) a Fair Trade. Primárním cílem je poskytnout učitelům biologie na základních a středních školách několik možností, jak mohou tuto problematiku podat žákům a studentům ve svých hodinách. Ukazuje se, že výchova k udržitelnému vývoji je jedním ze základních kamenů vzdělání moderního člověka. Cíle této diplomové práce jsou: 1) Vytipovat možnosti zařazení tématu ekologického zemědělství do výuky biologie a v mezipředmětových tématech, v souladu s platnými Rámcovými vzdělávacími programy pro základní školy a gymnázia. 2) Vytvoření výukových materiálů na téma ekologické zemědělství (v aplikaci Microsoft PowerPoint vytvořit prezentaci pro učitele, vytvořit či upravit didaktické hry a aktivity) použitelných ve výuce. 3) Odzkoušení vytvořených výukových materiálů ve výuce. Pro splnění cíle číslo 1 byly stanoveny dvě pracovní hypotézy: 1. Učitelé přírodopisu či biologie na ZŠ a SŠ nezařazují do své výuky problematiku ekologického zemědělství. 2. Žáci vědí, co jsou to...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis called The issue of inclusion of organic agriculture and food industry in the teaching of natural science and biology at primary and secondary schools deals with organic farming, its present situation and current legislation in the Czech Republic and the European Union. The theme of organic farming and organic food is conceived in a broader context and it is followed by other related topics, such as food additives, transgenic organisms (GMOs) and Fair Trade. The primary objective is to provide to biology teachers in primary and secondary schools guidance on how to present this issue to their pupils and students. Based on the results of a questionnaire survey two hypotheses were verified: 1. Students know what the organic food is and can enumerate the basic tenets of organic farming. 2. Teachers of natural science and biology at the primary and secondary schools do not include organic farming issues in their lessons. Both hypotheses háve been refuted. Objectives of this thesis are: 1) To identify options of including the topič of organic farming in the teaching of biology and cross subjects, in accordance with Educational Programmes for elementary and secondary schools. 2) To create educational materials about organic farming (Microsoft PowerPoint presentation for teachers; to create or modify...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika zařazení ekologického zemědělství a potravinářského průmyslu do výuky přírodopisu a biologie na základních a středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId66857
dc.title.translatedThe issue of inclusion of organic agriculture and food industry in the teaching of natural science and biology at primary and secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
dc.identifier.aleph001094599
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se snaží zabývat ekologickým zemědělstvím z holistického pohledu. Jsou zde proto nejen zmíněny teze, současný stav a platná legislativa v České republice a Evropské unii, ale toto téma je pojato v širších souvislostech. Jsou tu uvedeny návaznosti na související témata, jako jsou aditiva v potravinách, transgenní organismy (GMO) a Fair Trade. Primárním cílem je poskytnout učitelům biologie na základních a středních školách několik možností, jak mohou tuto problematiku podat žákům a studentům ve svých hodinách. Ukazuje se, že výchova k udržitelnému vývoji je jedním ze základních kamenů vzdělání moderního člověka. Cíle této diplomové práce jsou: 1) Vytipovat možnosti zařazení tématu ekologického zemědělství do výuky biologie a v mezipředmětových tématech, v souladu s platnými Rámcovými vzdělávacími programy pro základní školy a gymnázia. 2) Vytvoření výukových materiálů na téma ekologické zemědělství (v aplikaci Microsoft PowerPoint vytvořit prezentaci pro učitele, vytvořit či upravit didaktické hry a aktivity) použitelných ve výuce. 3) Odzkoušení vytvořených výukových materiálů ve výuce. Pro splnění cíle číslo 1 byly stanoveny dvě pracovní hypotézy: 1. Učitelé přírodopisu či biologie na ZŠ a SŠ nezařazují do své výuky problematiku ekologického zemědělství. 2. Žáci vědí, co jsou to...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis called The issue of inclusion of organic agriculture and food industry in the teaching of natural science and biology at primary and secondary schools deals with organic farming, its present situation and current legislation in the Czech Republic and the European Union. The theme of organic farming and organic food is conceived in a broader context and it is followed by other related topics, such as food additives, transgenic organisms (GMOs) and Fair Trade. The primary objective is to provide to biology teachers in primary and secondary schools guidance on how to present this issue to their pupils and students. Based on the results of a questionnaire survey two hypotheses were verified: 1. Students know what the organic food is and can enumerate the basic tenets of organic farming. 2. Teachers of natural science and biology at the primary and secondary schools do not include organic farming issues in their lessons. Both hypotheses háve been refuted. Objectives of this thesis are: 1) To identify options of including the topič of organic farming in the teaching of biology and cross subjects, in accordance with Educational Programmes for elementary and secondary schools. 2) To create educational materials about organic farming (Microsoft PowerPoint presentation for teachers; to create or modify...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990010945990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV