Případová studie digitalizace tištěného fotbalového magazínu Football Club
Case study of digitization of a paperback football magazine Football Club
diplomová práce (OBHÁJENO)
Omezená dostupnost dokumentu
Celý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné do 22. 03. 2027
Důvod omezené dostupnosti:
ochrana oprávněných zájmů třetích osob hodných zvláštního zřetele
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191877Identifikátory
SIS: 263319
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
digitalizace médií, internetizace médií, shovelware, nová média, konvergence, Football ClubKlíčová slova (anglicky)
media digitization, media internetization, shovelware, new media, convergence, Football ClubPředmětem zkoumání diplomové práce je digitalizace magazínu Football Club, jenž od roku 2017 vycházel jako čtvrtletník a v roce 2022 byla spuštěna jeho webová verze. Proces digitalizace magazínu je zkoumán od roku 2017 do října roku 2023. Cílem práce je popsat proces, jakým k digitalizaci magazínu v uvedeném období došlo. Proces digitalizace si práce klade za cíl zkoumat ve třech oblastech. První oblastí je proměna obsahu v návaznosti na digitalizaci. Druhou oblastí je proměna financování projektu. Třetí oblastí je vliv digitalizace na interní procesy uvnitř redakce. Pro dosažení výše popsaných cílů byly provedeny tři polostrukturované rozhovory s klíčovými zaměstnanci magazínu Football Club a jeho vydavatelství NextPage Media. Dále práce vychází z veřejně dostupných informací a interních dat, které vydavatelství NextPage Media pro účely sepsání diplomové práce jejímu autorovi poskytlo. Práce je zpracována metodou případové studie. Závěr práce konstatuje, že mezi klíčové nástroje digitalizace magazínu patřilo nad rámec spuštění webové stránky taktéž rozšíření komunikačních kanálů projektu, produkce nových typů obsahů a digitalizace archivu magazínu. Dále autor práce došel k závěru, že dopad na chod redakce lze charakterizovat jako pozitivní, kdy celý proces vedl k vytvoření nových pracovních pozic...
The subject of the thesis is the digitisation of the Football Club magazine, which has been published as a quarterly magazine since 2017 and a web version that was launched in 2022. The digitisation process of the magazine is examined from 2017 to October 2023. The aim of this thesis is to describe the process by which the digitisation of the magazine occurred during this period. The thesis aims to examine the digitisation process in three areas. The first area is the transformation of content in the wake of digitisation. The second area is the transformation of the financing of the project. The third area is the impact of digitisation on internal processes within the editorial office. In order to achieve the objectives described above, three semi-structured interviews were conducted with key employees of Football Club magazine and its publisher NextPage Media. Furthermore, the thesis is based on publicly available information and internal data provided to the author by the publishing house NextPage Media for the purpose of writing the thesis. The thesis uses the case study research method. The thesis concludes that the key tools of the magazine's digitisation included, beyond the launch of the website, the expansion of the project's communication channels, the production of new types of content...