dc.contributor.advisor | Kvasz, Ladislav | |
dc.creator | Kusbachová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T10:32:50Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T10:32:50Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19187 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je přinést nový pohled na pojetí výuky matematické logiky, hlavním tématem práce je proto využití logických paradoxů ve výuce matematiky na středních školách. Práce obsahuje stručný přehled jednotlivých paradoxů (především Zénónovy aporie a paradoxy naivní teorie množin), které jsou později využity při výuce, rozbor současné situace na českých školách a praktickou část. Praktická část je složena z konkrétních návrhů vyučovacích postupů, jejich ověření v praxi a návrhů na jejich zlepšení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal of this work is to bring a new view on the teaching approach to the mathematical logic. The main issue is therefore the using of logical paradoxes in the math teaching at the high schools. This work contains (1) a brief overview of the particular paradoxes (mainly the Zeno's paradoxes and the paradoxes of naive set theory) which are subsequently used for practical teaching, (2) study of the present state at the Czech schools and (3) a practical part. This practical part is composed from the factual proposes of the teaching plans, verification and possible improvements of these plans. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití logických paradoxů ve výuce matematice na středních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-19 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 68395 | |
dc.title.translated | Logical paradoxes utilization for math teaching at high schools | en_US |
dc.contributor.referee | Zhouf, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001104033 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Mathematics | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je přinést nový pohled na pojetí výuky matematické logiky, hlavním tématem práce je proto využití logických paradoxů ve výuce matematiky na středních školách. Práce obsahuje stručný přehled jednotlivých paradoxů (především Zénónovy aporie a paradoxy naivní teorie množin), které jsou později využity při výuce, rozbor současné situace na českých školách a praktickou část. Praktická část je složena z konkrétních návrhů vyučovacích postupů, jejich ověření v praxi a návrhů na jejich zlepšení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal of this work is to bring a new view on the teaching approach to the mathematical logic. The main issue is therefore the using of logical paradoxes in the math teaching at the high schools. This work contains (1) a brief overview of the particular paradoxes (mainly the Zeno's paradoxes and the paradoxes of naive set theory) which are subsequently used for practical teaching, (2) study of the present state at the Czech schools and (3) a practical part. This practical part is composed from the factual proposes of the teaching plans, verification and possible improvements of these plans. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011040330106986 | |