Zobrazit minimální záznam

Logical paradoxes utilization for math teaching at high schools
dc.contributor.advisorKvasz, Ladislav
dc.creatorKusbachová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-13T10:32:50Z
dc.date.available2017-04-13T10:32:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19187
dc.description.abstractCílem práce je přinést nový pohled na pojetí výuky matematické logiky, hlavním tématem práce je proto využití logických paradoxů ve výuce matematiky na středních školách. Práce obsahuje stručný přehled jednotlivých paradoxů (především Zénónovy aporie a paradoxy naivní teorie množin), které jsou později využity při výuce, rozbor současné situace na českých školách a praktickou část. Praktická část je složena z konkrétních návrhů vyučovacích postupů, jejich ověření v praxi a návrhů na jejich zlepšení.cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of this work is to bring a new view on the teaching approach to the mathematical logic. The main issue is therefore the using of logical paradoxes in the math teaching at the high schools. This work contains (1) a brief overview of the particular paradoxes (mainly the Zeno's paradoxes and the paradoxes of naive set theory) which are subsequently used for practical teaching, (2) study of the present state at the Czech schools and (3) a practical part. This practical part is composed from the factual proposes of the teaching plans, verification and possible improvements of these plans.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití logických paradoxů ve výuce matematice na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68395
dc.title.translatedLogical paradoxes utilization for math teaching at high schoolsen_US
dc.contributor.refereeZhouf, Jaroslav
dc.identifier.aleph001104033
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je přinést nový pohled na pojetí výuky matematické logiky, hlavním tématem práce je proto využití logických paradoxů ve výuce matematiky na středních školách. Práce obsahuje stručný přehled jednotlivých paradoxů (především Zénónovy aporie a paradoxy naivní teorie množin), které jsou později využity při výuce, rozbor současné situace na českých školách a praktickou část. Praktická část je složena z konkrétních návrhů vyučovacích postupů, jejich ověření v praxi a návrhů na jejich zlepšení.cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this work is to bring a new view on the teaching approach to the mathematical logic. The main issue is therefore the using of logical paradoxes in the math teaching at the high schools. This work contains (1) a brief overview of the particular paradoxes (mainly the Zeno's paradoxes and the paradoxes of naive set theory) which are subsequently used for practical teaching, (2) study of the present state at the Czech schools and (3) a practical part. This practical part is composed from the factual proposes of the teaching plans, verification and possible improvements of these plans.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011040330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV