Zobrazit minimální záznam

Body Representation and Eating Disorders in the Communication Strategy of Czech Influencers
dc.contributor.advisorHeřmanová, Marie
dc.creatorŘezáčová, Natálie
dc.date.accessioned2024-11-29T01:23:29Z
dc.date.available2024-11-29T01:23:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191890
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl nahlédnout do každodenní praxe českých influencerek působících na sociální síti Instagram. Jejím cílem je zjistit, jak přistupují k tématům, která mohou mít vliv na vznik a rozvoj určité formy poruchy příjmu potravy na straně jejich publika. Práce si také klade za cíl zjistit, jak české influencerky nahlíží na regulaci sociálních sítí, kdo by dle nich měl komunikovat odborná témata a také jakým způsobem. V neposlední řadě je cílem práce zjistit, zda si jsou influencerky vědomy vlivu, který díky své aktivitě na těchto platformách v průběhu svého působení získaly, a jak jej v praxi využívají. Text práce je členěn do tří částí. První z nich je věnována současnému stavu poznání. Skládá se z několika kapitol, které se věnují rešerši publikací zabývajících se problematikou influencerů, sociálních sítí ve spojitosti s poruchami příjmu potravy a také současné regulaci těchto platforem. V druhé části je představena metodologie výzkumu, který je stavěn na metodě zakotvené teorie. Blíže je zde také popsána metoda sběru dat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Ve třetí, empirické části práce jsou pak analyzovány samotné rozhovory. Výroky z těchto rozhovorů jsou umístěny do kontextu současného poznání. Ty, které se pak týkají konkrétně poruch příjmu potravy jsou...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract This masters thesis aims to analyse the everyday practice of Czech influencers on social media. It asks how they approach topics that may influence the onset and development of a particular form of eating disorder within their audience. The thesis also aims to find out the Czech influencers attitudes towards regulation of social platforms and who they think should communicate experttopics and in what way. Last but not least, the thesis aims to analyze how the influencers articulate and use the influence they have gained through their activity on theplatforms during their career. The text of the thesis is divided into three parts. The first part is dedicated to the current state of knowledge. It consists of several chapters that review publications dealing with influencers, social media in relation to eating disorders, and the current regulation of these platforms. The research methodology, which is built on the grounded theory method, is introduced in the second section The method of data collection through semi-structured interviews is also described in more detail. The third, empirical part of the thesis then analyses the interviews. The statements from these interviews are placed in the context of current knowledge. Those that relate specifically to eating disorders are then considered in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectInfluenceren_US
dc.subjecteating disordersen_US
dc.subjectsocial network sitesen_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectsocial comparisonen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectInfluencercs_CZ
dc.subjectporuchy příjmu potravycs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectbody imagecs_CZ
dc.subjectsociální srovnávánícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.titleReprezentace těla a poruchy příjmu potravy v komunikační strategii českých influencerekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262546
dc.title.translatedBody Representation and Eating Disorders in the Communication Strategy of Czech Influencersen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl nahlédnout do každodenní praxe českých influencerek působících na sociální síti Instagram. Jejím cílem je zjistit, jak přistupují k tématům, která mohou mít vliv na vznik a rozvoj určité formy poruchy příjmu potravy na straně jejich publika. Práce si také klade za cíl zjistit, jak české influencerky nahlíží na regulaci sociálních sítí, kdo by dle nich měl komunikovat odborná témata a také jakým způsobem. V neposlední řadě je cílem práce zjistit, zda si jsou influencerky vědomy vlivu, který díky své aktivitě na těchto platformách v průběhu svého působení získaly, a jak jej v praxi využívají. Text práce je členěn do tří částí. První z nich je věnována současnému stavu poznání. Skládá se z několika kapitol, které se věnují rešerši publikací zabývajících se problematikou influencerů, sociálních sítí ve spojitosti s poruchami příjmu potravy a také současné regulaci těchto platforem. V druhé části je představena metodologie výzkumu, který je stavěn na metodě zakotvené teorie. Blíže je zde také popsána metoda sběru dat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Ve třetí, empirické části práce jsou pak analyzovány samotné rozhovory. Výroky z těchto rozhovorů jsou umístěny do kontextu současného poznání. Ty, které se pak týkají konkrétně poruch příjmu potravy jsou...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This masters thesis aims to analyse the everyday practice of Czech influencers on social media. It asks how they approach topics that may influence the onset and development of a particular form of eating disorder within their audience. The thesis also aims to find out the Czech influencers attitudes towards regulation of social platforms and who they think should communicate experttopics and in what way. Last but not least, the thesis aims to analyze how the influencers articulate and use the influence they have gained through their activity on theplatforms during their career. The text of the thesis is divided into three parts. The first part is dedicated to the current state of knowledge. It consists of several chapters that review publications dealing with influencers, social media in relation to eating disorders, and the current regulation of these platforms. The research methodology, which is built on the grounded theory method, is introduced in the second section The method of data collection through semi-structured interviews is also described in more detail. The third, empirical part of the thesis then analyses the interviews. The statements from these interviews are placed in the context of current knowledge. Those that relate specifically to eating disorders are then considered in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV