Zobrazit minimální záznam

Social media in a group of children aged 9-11
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorČermáková, Petra
dc.date.accessioned2024-07-16T07:41:39Z
dc.date.available2024-07-16T07:41:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191910
dc.description.abstractThis thesis focuses on the research of the influence of social networks on relationships in a group of children aged 9-11 years. The theoretical part examines the development of social networks, the psychological development of children at this age and the risks associated with their use. The empirical part is based on qualitative research conducted through in-depth interviews with children and their parents. Analysis of the data using the method of interpretive phenomenological analysis revealed that children in the mentioned age range actively use social networks, despite the fact that there are age restrictions set by platforms. For them, social networks are mainly a means of communication and connection with peers, which can have a positive effect on bonds in the team and maintaining contacts outside the school environment. However, serious risks, such as cyberbullying, social exclusion and envy, have been identified as associated with children's social media activities. The results of this work can serve as a starting point for further research in this area and as a support for the development of appropriate preventive measures.en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na výzkum působení sociálních sítí na vztahy v kolektivu dětí ve věku 9-11 let. Teoretická část představuje vývoj sociálních sítí, psychologický vývoj dětí v tomto věku a rizika spojená s užíváním sociálních sítí. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu provedeném prostřednictvím hloubkových rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Analýza dat pomocí metody interpretativní fenomenologické analýzy odhalila, že děti v uvedeném věkovém rozmezí aktivně využívají sociální sítě, přestože jsou platformami stanovena věková omezení. Sociální sítě pro ně představují hlavně prostředek komunikace a propojení s vrstevníky, což může mít pozitivní vliv na vazby v kolektivu a udržování kontaktů mimo školní prostředí. Nicméně byla identifikována vážná rizika, jako je kyberšikana, sociální vyčlenění a závist, která jsou spojená s aktivitami dětí na sociálních médiích. Výsledky této práce mohou sloužit jako východisko pro další výzkum v této oblasti a jako podpora pro vývoj vhodných preventivních opatření.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectcybersecurityen_US
dc.subjectchildren on social networksen_US
dc.subjectmiddle school ageen_US
dc.subjectcollectiveen_US
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectexclusion from the collectiveen_US
dc.subjectparental controlen_US
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectkyberbezpečícs_CZ
dc.subjectděti na sociálních sítíchcs_CZ
dc.subjectstřední školní věkcs_CZ
dc.subjectkolektivcs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectvyloučení z kolektivucs_CZ
dc.subjectrodičovská kontrolacs_CZ
dc.titleSociální sítě v kolektivu dětí ve věku 9-11 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263307
dc.title.translatedSocial media in a group of children aged 9-11en_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na výzkum působení sociálních sítí na vztahy v kolektivu dětí ve věku 9-11 let. Teoretická část představuje vývoj sociálních sítí, psychologický vývoj dětí v tomto věku a rizika spojená s užíváním sociálních sítí. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu provedeném prostřednictvím hloubkových rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Analýza dat pomocí metody interpretativní fenomenologické analýzy odhalila, že děti v uvedeném věkovém rozmezí aktivně využívají sociální sítě, přestože jsou platformami stanovena věková omezení. Sociální sítě pro ně představují hlavně prostředek komunikace a propojení s vrstevníky, což může mít pozitivní vliv na vazby v kolektivu a udržování kontaktů mimo školní prostředí. Nicméně byla identifikována vážná rizika, jako je kyberšikana, sociální vyčlenění a závist, která jsou spojená s aktivitami dětí na sociálních médiích. Výsledky této práce mohou sloužit jako východisko pro další výzkum v této oblasti a jako podpora pro vývoj vhodných preventivních opatření.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the research of the influence of social networks on relationships in a group of children aged 9-11 years. The theoretical part examines the development of social networks, the psychological development of children at this age and the risks associated with their use. The empirical part is based on qualitative research conducted through in-depth interviews with children and their parents. Analysis of the data using the method of interpretive phenomenological analysis revealed that children in the mentioned age range actively use social networks, despite the fact that there are age restrictions set by platforms. For them, social networks are mainly a means of communication and connection with peers, which can have a positive effect on bonds in the team and maintaining contacts outside the school environment. However, serious risks, such as cyberbullying, social exclusion and envy, have been identified as associated with children's social media activities. The results of this work can serve as a starting point for further research in this area and as a support for the development of appropriate preventive measures.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV