Sociální interakce hráčů online her
Social interactions of online game players
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191914Identifikátory
SIS: 262834
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Petrúšek, Ivan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
24. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální interakce, vztahy, online hry, genderKlíčová slova (anglicky)
social interactions, relationships, online games, genderAbstrakt je stručný výtah práce. Slouží především jako pomoc čtenáři rychle se zorientovat v dané práci, obsahuje stručnou charakteristiku práce, její cíle a použité metody. Abstrakt obsahuje také shrnutí výsledků práce. Diplomová práce je zaměřena na sociální interakce hráčů online her. Cílem práce je zmapovat sociální interakce, které probíhají mezi hráči online her, spolu s faktory, které podobu těchto interakcí mohou ovlivňovat. Část práce se zaměřuje na to, zda, a případně jakým způsobem, se liší prožitky mužů a žen v prostředí online her, a jak jsou ženy v tomto prostředí vnímány a přijímány. Poslední část je zaměřena na navazování vztahů v rámci online her. Cílem bylo zjistit, zda v tomto prostředí je možné navazovat dlouhodobé a smysluplné vztahy, případně jaké tyto vztahy mají podobu, a zda je lze srovnávat se vztahy utvořenými v reálném prostředí. K dosažení daných cílů práce bylo použito kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníku. Výsledky byly následně zpracovány a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Výsledky práce ukázaly, že interakce v rámci online her mají různorodou podobu, která je závislá na mnoha faktorech - nejvýznamnějším se v rámci mého výzkumu ukázal být žánr her. Mnoho žen má tendenci v rámci online her skrývat svou pravou identitu, a to i...
The thesis is focused on the social interactions of online game players. The aim of the work is to map the social interactions that occur among players of online games, along with the factors that can influence the nature of these interactions. Part of the work focuses on whether, and in what way, the experiences of men and women differ in the online gaming environment, and how women are perceived and accepted in this environment. The last part is focused on establishing relationships within online games. The goal was to find out whether it is possible to establish long-term and meaningful relationships in this environment, what these relationships look like, and whether they can be compared to relationships formed in the real world. To achieve these goals, quantitative research was conducted using an online questionnaire. The results were then processed and interpreted using graphs and tables. The findings showed that interactions within online games have a diverse nature, which depends on many factors - the most significant in my research turned out to be the genre of games. Many women tend to hide their true identity within online games, even though the number of women who have experienced negative interactions does not differ much from the number of men who have also experienced them. The...