dc.contributor.advisor | Remr, Jiří | |
dc.creator | Nováková, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T19:22:31Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T19:22:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191914 | |
dc.description.abstract | Abstrakt je stručný výtah práce. Slouží především jako pomoc čtenáři rychle se zorientovat v dané práci, obsahuje stručnou charakteristiku práce, její cíle a použité metody. Abstrakt obsahuje také shrnutí výsledků práce. Diplomová práce je zaměřena na sociální interakce hráčů online her. Cílem práce je zmapovat sociální interakce, které probíhají mezi hráči online her, spolu s faktory, které podobu těchto interakcí mohou ovlivňovat. Část práce se zaměřuje na to, zda, a případně jakým způsobem, se liší prožitky mužů a žen v prostředí online her, a jak jsou ženy v tomto prostředí vnímány a přijímány. Poslední část je zaměřena na navazování vztahů v rámci online her. Cílem bylo zjistit, zda v tomto prostředí je možné navazovat dlouhodobé a smysluplné vztahy, případně jaké tyto vztahy mají podobu, a zda je lze srovnávat se vztahy utvořenými v reálném prostředí. K dosažení daných cílů práce bylo použito kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníku. Výsledky byly následně zpracovány a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Výsledky práce ukázaly, že interakce v rámci online her mají různorodou podobu, která je závislá na mnoha faktorech - nejvýznamnějším se v rámci mého výzkumu ukázal být žánr her. Mnoho žen má tendenci v rámci online her skrývat svou pravou identitu, a to i... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is focused on the social interactions of online game players. The aim of the work is to map the social interactions that occur among players of online games, along with the factors that can influence the nature of these interactions. Part of the work focuses on whether, and in what way, the experiences of men and women differ in the online gaming environment, and how women are perceived and accepted in this environment. The last part is focused on establishing relationships within online games. The goal was to find out whether it is possible to establish long-term and meaningful relationships in this environment, what these relationships look like, and whether they can be compared to relationships formed in the real world. To achieve these goals, quantitative research was conducted using an online questionnaire. The results were then processed and interpreted using graphs and tables. The findings showed that interactions within online games have a diverse nature, which depends on many factors - the most significant in my research turned out to be the genre of games. Many women tend to hide their true identity within online games, even though the number of women who have experienced negative interactions does not differ much from the number of men who have also experienced them. The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | social interactions | en_US |
dc.subject | relationships | en_US |
dc.subject | online games | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | sociální interakce | cs_CZ |
dc.subject | vztahy | cs_CZ |
dc.subject | online hry | cs_CZ |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.title | Sociální interakce hráčů online her | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-24 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 262834 | |
dc.title.translated | Social interactions of online game players | en_US |
dc.contributor.referee | Petrúšek, Ivan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology with specialisation in Applied Research and Its Methodology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology with specialisation in Applied Research and Its Methodology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Abstrakt je stručný výtah práce. Slouží především jako pomoc čtenáři rychle se zorientovat v dané práci, obsahuje stručnou charakteristiku práce, její cíle a použité metody. Abstrakt obsahuje také shrnutí výsledků práce. Diplomová práce je zaměřena na sociální interakce hráčů online her. Cílem práce je zmapovat sociální interakce, které probíhají mezi hráči online her, spolu s faktory, které podobu těchto interakcí mohou ovlivňovat. Část práce se zaměřuje na to, zda, a případně jakým způsobem, se liší prožitky mužů a žen v prostředí online her, a jak jsou ženy v tomto prostředí vnímány a přijímány. Poslední část je zaměřena na navazování vztahů v rámci online her. Cílem bylo zjistit, zda v tomto prostředí je možné navazovat dlouhodobé a smysluplné vztahy, případně jaké tyto vztahy mají podobu, a zda je lze srovnávat se vztahy utvořenými v reálném prostředí. K dosažení daných cílů práce bylo použito kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníku. Výsledky byly následně zpracovány a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Výsledky práce ukázaly, že interakce v rámci online her mají různorodou podobu, která je závislá na mnoha faktorech - nejvýznamnějším se v rámci mého výzkumu ukázal být žánr her. Mnoho žen má tendenci v rámci online her skrývat svou pravou identitu, a to i... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on the social interactions of online game players. The aim of the work is to map the social interactions that occur among players of online games, along with the factors that can influence the nature of these interactions. Part of the work focuses on whether, and in what way, the experiences of men and women differ in the online gaming environment, and how women are perceived and accepted in this environment. The last part is focused on establishing relationships within online games. The goal was to find out whether it is possible to establish long-term and meaningful relationships in this environment, what these relationships look like, and whether they can be compared to relationships formed in the real world. To achieve these goals, quantitative research was conducted using an online questionnaire. The results were then processed and interpreted using graphs and tables. The findings showed that interactions within online games have a diverse nature, which depends on many factors - the most significant in my research turned out to be the genre of games. Many women tend to hide their true identity within online games, even though the number of women who have experienced negative interactions does not differ much from the number of men who have also experienced them. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |