dc.contributor.advisor | Kruliš, Martin | |
dc.creator | Kapustík, Boris | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T14:02:28Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T14:02:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192049 | |
dc.description.abstract | V této práci použijeme Kinect v2 (od Microsoft Corporation), Stockfish (jeden z nej- lépe hodnocených šachových programů), a na zakázku vyrobený robotický manipulátor schopný přijímat jednoduché příkazy k pohybu po 3-rozměrné rovině. Cílem je integrovat software pro sledování deskových her (šachy) pomocí snadno dostupné kamery a hloub- kového senzoru vyvinutýho Romanemem Stankem s open-source šachovým enginem k vytvoření jednoduchého šachového robota. Díky sledování, robot bude mít schopnost ko- munikovat s uživateli. Výstupem bude desktopová aplikace pro ovládání a konfiguraci robota, přepínání mezi herními režimy a sledování hry. Bude to také vyžadovat vytvoření virtuální napodobeniny robotického jeřábu pro zjednodušení testování a dalšího vývoje. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this thesis, we will use Kinect v2 (from Microsoft Corporation), Stockfish (one of the highest-ranking chess engines), and a custom-made robotic crane capable of accepting simple commands to move across a 3-dimensional plane. The objective is to integrate software for boardgame (Chess) tracking using an easily accessible camera and depth sensor developed by Roman Staněk with an open-source chess engine to create a simple chess robot. Thanks to the tracing, the robot will have the ability to interact with users. The output will be a desktop application for controlling and configuring the robot, switching between game modes, and tracking the game. It will also require creating a virtual mock of the robotic crane to simplify testing and further development. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Kinect|integration|computer vision|memory-mapped files|robotic chess-playing manipulator|inter-process communication | en_US |
dc.subject | Kinect|integrace|počítačové vidění|Soubory mapované paměti|robotický šachy hrající manipulátor|Meziprocesová komunikace | cs_CZ |
dc.title | Controlling a Robotic Chess Manipulator | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-28 | |
dc.description.department | Department of Distributed and Dependable Systems | en_US |
dc.description.department | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 268777 | |
dc.title.translated | Řízení robotického šachového manipulátoru | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Kopecký, Michal | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systems | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci použijeme Kinect v2 (od Microsoft Corporation), Stockfish (jeden z nej- lépe hodnocených šachových programů), a na zakázku vyrobený robotický manipulátor schopný přijímat jednoduché příkazy k pohybu po 3-rozměrné rovině. Cílem je integrovat software pro sledování deskových her (šachy) pomocí snadno dostupné kamery a hloub- kového senzoru vyvinutýho Romanemem Stankem s open-source šachovým enginem k vytvoření jednoduchého šachového robota. Díky sledování, robot bude mít schopnost ko- munikovat s uživateli. Výstupem bude desktopová aplikace pro ovládání a konfiguraci robota, přepínání mezi herními režimy a sledování hry. Bude to také vyžadovat vytvoření virtuální napodobeniny robotického jeřábu pro zjednodušení testování a dalšího vývoje. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this thesis, we will use Kinect v2 (from Microsoft Corporation), Stockfish (one of the highest-ranking chess engines), and a custom-made robotic crane capable of accepting simple commands to move across a 3-dimensional plane. The objective is to integrate software for boardgame (Chess) tracking using an easily accessible camera and depth sensor developed by Roman Staněk with an open-source chess engine to create a simple chess robot. Thanks to the tracing, the robot will have the ability to interact with users. The output will be a desktop application for controlling and configuring the robot, switching between game modes, and tracking the game. It will also require creating a virtual mock of the robotic crane to simplify testing and further development. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |