Trabajo con los adultos y los jóvenes durante las primeras clases de Español como Lengua Extranjera (ELE)
Work with adults and young learners during the first classes of Spanish as a foreign language (ELE)
Práce s dospělými a adolescenty během prvních hodin španělštiny jako cizího jazyka (ELE)
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192170Identifiers
Study Information System: 250756
Collections
- Kvalifikační práce [23745]
Author
Advisor
Referee
González Lozano, Javier
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Španělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Historie se zaměřením na vzdělávání
Department
Institute of Romance Studies
Date of defense
17. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Spanish
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
španělština jako cizí jazyk (ELE)|výuka|dospělí|dospívající|španělský jazyk|první hodinyKeywords (English)
Spanish as a foreign language (ELE)|teaching|adults|adolescents|Spanish|first classesV této práci se zaměřuji na první hodiny španělštiny jako cizího jazyka (ELE) při práci s dospělými a adolescentními studenty. Na tyto zmíněné skupiny se zaměřuji jednotlivě, zároveň je také porovnávám mezi sebou a vysvětluji rozdíly v přístupu studentů k jazyku. V tomto textu najdete odpovědi na to, jak se práce mezi těmito dvěma skupinami liší, jaké postupy, techniky a tendence jsou vhodné pro tyto věkové skupiny a jak učitel hodiny rozvíjí. Nastiňuji také témata, která lze během prvních hodin vysvětlit. K této práci mi pomáhá pozorování, které dělám na středních školách, v ústavech a na jazykových školách. Klíčová slova: španělština jako cizí jazyk (ELE), výuka, adolescenti, dospělí, první hodiny
In this thesis, I focus on the first lessons of Spanish as a Foreign Language (ELE) when working with adult and adolescent students. I concentrate on these mentioned groups individually, at the same time I also compare them with each other and explain the differences in students' approach to language. In this text you find answers to how the work differs between these two groups, what procedures, techniques and tendencies are appropriate for these age groups and how the teacher develops the lessons. I also outline topics that can be explained in the first few hours. The observation I make in secondary schools, grammar schools and language schools help me in this work. Keywords: Spanish as a foreign language (ELE), teaching, teenagers, adolescents, adults, first classes