Zobrazit minimální záznam

The Prague Spring International Music Festival in 1990
dc.contributor.advisorHavelková, Tereza
dc.creatorJanuszová, Anežka
dc.date.accessioned2024-07-20T06:41:39Z
dc.date.available2024-07-20T06:41:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192202
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the functioning of the Prague Spring International Music Festival in the period after the Velvet Revolution. In May and June 1990, the 45th edition of the festival took place in an atmosphere of cultural and political changes that fundamentally influenced the negotiations on its new form and subsequent direction in the coming years, not only in terms of dramaturgy, but also financial and personnel. These changes could be traced on the basis of changes in the festival programme, several versions of which are preserved in the Archive of Prague Spring, as well as by studying archival documents and the contemporary press. For the purposes of this thesis, a final revised programme of the 45th edition of the festival has been created, which corrects and supplements the information on the festival's website. The thesis situates the material gathered within the broader theoretical frameworks of economic transformation, changes in corporate culture, and musicological reflection on the development of music festivals. The recollections of both the organisers and the musician participants of the festival, who were interviewed, played a significant role in shaping the picture of the past. The changes in the dramaturgy are traced by the example of several concerts that were...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o fungování Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro v období po sametové revoluci. V květnu a červnu roku 1990 se konal 45. ročník festivalu v atmosféře kulturně-politických změn, které zásadně ovlivnily vyjednávání o jeho nové podobě a následném směřování v nadcházejících letech, a to nejen po stránce dramaturgické, ale i finanční a personální. Tyto proměny bylo možné sledovat na základě změn v programu festivalu, jehož několik verzí je uchováno v Archivu Pražského jara, dále dle studia archiválií a dobového tisku. Pro potřeby této práce byl vytvořen i finální revidovaný program 45. ročníku festivalu, který opravuje a doplňuje údaje uvedené na webových stránkách festivalu. Práce vsazuje získaný materiál do širších teoretických rámců ekonomické transformace, změn v oblasti firemní kultury, ale i muzikologické reflexe vývoje hudebních festivalů a institucí. Nezanedbatelné místo při utváření obrazu minulosti měly vzpomínky jak organizátorů, tak účastníků festivalu z řad hudebníků, se kterými byly vedeny rozhovory. Proměny v dramaturgii jsou sledovány na příkladu několika koncertů, které se zapsaly do vzpomínek pamětníků nebo se jinak výrazně objevovaly v dobovém tisku. Změny v oblasti financování, které se dle archivních dokumentů podařilo vysledovat a identifikovat,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPrague Spring|music festival|Rafael Kubelík|Rudolf Firkušný|Leonard Bernstein|oral history|funding|dramaturgyen_US
dc.subjectPražské jaro|hudební festival|Rafael Kubelík|Rudolf Firkušný|Leonard Bernstein|orální historie|financování|dramaturgiecs_CZ
dc.titleMezinárodní hudební festival Pražské jaro v roce 1990cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId257261
dc.title.translatedThe Prague Spring International Music Festival in 1990en_US
dc.contributor.refereeKratochvíl, Matěj
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.programMusicologyen_US
thesis.degree.programHudební vědacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-program.enMusicologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o fungování Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro v období po sametové revoluci. V květnu a červnu roku 1990 se konal 45. ročník festivalu v atmosféře kulturně-politických změn, které zásadně ovlivnily vyjednávání o jeho nové podobě a následném směřování v nadcházejících letech, a to nejen po stránce dramaturgické, ale i finanční a personální. Tyto proměny bylo možné sledovat na základě změn v programu festivalu, jehož několik verzí je uchováno v Archivu Pražského jara, dále dle studia archiválií a dobového tisku. Pro potřeby této práce byl vytvořen i finální revidovaný program 45. ročníku festivalu, který opravuje a doplňuje údaje uvedené na webových stránkách festivalu. Práce vsazuje získaný materiál do širších teoretických rámců ekonomické transformace, změn v oblasti firemní kultury, ale i muzikologické reflexe vývoje hudebních festivalů a institucí. Nezanedbatelné místo při utváření obrazu minulosti měly vzpomínky jak organizátorů, tak účastníků festivalu z řad hudebníků, se kterými byly vedeny rozhovory. Proměny v dramaturgii jsou sledovány na příkladu několika koncertů, které se zapsaly do vzpomínek pamětníků nebo se jinak výrazně objevovaly v dobovém tisku. Změny v oblasti financování, které se dle archivních dokumentů podařilo vysledovat a identifikovat,...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the functioning of the Prague Spring International Music Festival in the period after the Velvet Revolution. In May and June 1990, the 45th edition of the festival took place in an atmosphere of cultural and political changes that fundamentally influenced the negotiations on its new form and subsequent direction in the coming years, not only in terms of dramaturgy, but also financial and personnel. These changes could be traced on the basis of changes in the festival programme, several versions of which are preserved in the Archive of Prague Spring, as well as by studying archival documents and the contemporary press. For the purposes of this thesis, a final revised programme of the 45th edition of the festival has been created, which corrects and supplements the information on the festival's website. The thesis situates the material gathered within the broader theoretical frameworks of economic transformation, changes in corporate culture, and musicological reflection on the development of music festivals. The recollections of both the organisers and the musician participants of the festival, who were interviewed, played a significant role in shaping the picture of the past. The changes in the dramaturgy are traced by the example of several concerts that were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantZdrálek, Vít
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV