Die Darstellung der ‚glokalen' Katastrophe in Katharina Hackers 9/11-Roman Die Habenichtse
The depiction of the ‚glocal' catastrophe in Katharina Hacker's 9/11-novel Die Habenichtse
Znázornění ‚glokální' katastrofy v 9/11-románu Kathariny Hacker Die Habenichtse
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/192205/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192205Identifikátory
SIS: 265320
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smyčka, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
17. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
katastrofa|glokální událost|Katharina Hacker|Die Habenichtse|narativní strukturaKlíčová slova (anglicky)
catastrophe|glocal event|Katharina Hacker|Die Habenichtse|narrative structure(v českém jazyce) Dílo Kathariny Hacker Die Habenichtse (Necitové), vydané v roce 2006, je součástí korpusu literatury, která se zabývá 11. zářím 2001. Pojem katastrofa je s touto událostí nevyhnutelně spojen, přičemž historie pojmu katastrofa vykazuje velké množství variant užití. Cílem této práce je prozkoumat, do jaké míry zobrazení katastrofy v textu odpovídá nejen variantě užití ve smyslu skutečné, krajně negativní události, jíž lze v globalizovaném světě přisoudit "glokální" význam, ale také variantě užití ve smyslu neutrálního pojmu z teorie dramatu, který signalizuje rozhodující zlom či cézuru v ději. První varianta užití je analyzována s ohledem na dimenze současných katastrof - kognitivní, mediální, sociální, kulturní, estetickou, literární - jak na úrovni postav, tak na úrovni struktury a stylu vyprávění. Abstrakt (v německém jazyce) Das 2006 veröffentlichte Werk Die Habenichtse von Katharina Hacker gehört zum Korpus der Literatur, die den 11.September 2001 thematisieren. Der Begriff der Katastrophe ist unweigerlich mit diesem Ereignis verbunden, wobei die Begriffsgeschichte der Katastrophe eine große Vielfalt an Verwendungsvarianten aufweist. Die vorliegende Arbeit setzt sich zum Ziel zu untersuchen, inwiefern die Darstellung der Katastrophe im Text nicht nur der Gebrauchsvariante im...
(v anglickém jazyce) Katharina Hacker's work Die Habenichtse (The Have-Nots), published in 2006, belongs to the body of literature dealing with 11. September 2001. The concept of catastrophe is inevitably associated with this event, whereby the history of the term catastrophe shows a great variety of uses. The aim of this study is to examine the extent to which the representation of catastrophe in the text corresponds not only to the usage variant in the sense of a real, extremely negative event, which can be ascribed a 'glocal' meaning in the globalised world, but also to the usage variant in the sense of a neutral term from drama theory, which signals a decisive turning point or caesura in the plot. The first usage variant is analysed with regard to the dimensions of contemporary catastrophes - cognitive, medial, social, cultural, aesthetic, literary - both at the level of the characters and at the level of the narrative structure and style.