Zobrazit minimální záznam

The depiction of the ‚glocal' catastrophe in Katharina Hacker's 9/11-novel Die Habenichtse
Znázornění ‚glokální' katastrofy v 9/11-románu Kathariny Hacker Die Habenichtse
dc.contributor.advisorZbytovský, Štěpán
dc.creatorJarošová, Alica
dc.date.accessioned2024-07-20T06:42:18Z
dc.date.available2024-07-20T06:42:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192205
dc.description.abstract(v anglickém jazyce) Katharina Hacker's work Die Habenichtse (The Have-Nots), published in 2006, belongs to the body of literature dealing with 11. September 2001. The concept of catastrophe is inevitably associated with this event, whereby the history of the term catastrophe shows a great variety of uses. The aim of this study is to examine the extent to which the representation of catastrophe in the text corresponds not only to the usage variant in the sense of a real, extremely negative event, which can be ascribed a 'glocal' meaning in the globalised world, but also to the usage variant in the sense of a neutral term from drama theory, which signals a decisive turning point or caesura in the plot. The first usage variant is analysed with regard to the dimensions of contemporary catastrophes - cognitive, medial, social, cultural, aesthetic, literary - both at the level of the characters and at the level of the narrative structure and style.en_US
dc.description.abstract(v českém jazyce) Dílo Kathariny Hacker Die Habenichtse (Necitové), vydané v roce 2006, je součástí korpusu literatury, která se zabývá 11. zářím 2001. Pojem katastrofa je s touto událostí nevyhnutelně spojen, přičemž historie pojmu katastrofa vykazuje velké množství variant užití. Cílem této práce je prozkoumat, do jaké míry zobrazení katastrofy v textu odpovídá nejen variantě užití ve smyslu skutečné, krajně negativní události, jíž lze v globalizovaném světě přisoudit "glokální" význam, ale také variantě užití ve smyslu neutrálního pojmu z teorie dramatu, který signalizuje rozhodující zlom či cézuru v ději. První varianta užití je analyzována s ohledem na dimenze současných katastrof - kognitivní, mediální, sociální, kulturní, estetickou, literární - jak na úrovni postav, tak na úrovni struktury a stylu vyprávění. Abstrakt (v německém jazyce) Das 2006 veröffentlichte Werk Die Habenichtse von Katharina Hacker gehört zum Korpus der Literatur, die den 11.September 2001 thematisieren. Der Begriff der Katastrophe ist unweigerlich mit diesem Ereignis verbunden, wobei die Begriffsgeschichte der Katastrophe eine große Vielfalt an Verwendungsvarianten aufweist. Die vorliegende Arbeit setzt sich zum Ziel zu untersuchen, inwiefern die Darstellung der Katastrophe im Text nicht nur der Gebrauchsvariante im...cs_CZ
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcatastrophe|glocal event|Katharina Hacker|Die Habenichtse|narrative structureen_US
dc.subjectkatastrofa|glokální událost|Katharina Hacker|Die Habenichtse|narativní strukturacs_CZ
dc.titleDie Darstellung der ‚glokalen' Katastrophe in Katharina Hackers 9/11-Roman Die Habenichtsede_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId265320
dc.title.translatedThe depiction of the ‚glocal' catastrophe in Katharina Hacker's 9/11-novel Die Habenichtseen_US
dc.title.translatedZnázornění ‚glokální' katastrofy v 9/11-románu Kathariny Hacker Die Habenichtsecs_CZ
dc.contributor.refereeSmyčka, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(v českém jazyce) Dílo Kathariny Hacker Die Habenichtse (Necitové), vydané v roce 2006, je součástí korpusu literatury, která se zabývá 11. zářím 2001. Pojem katastrofa je s touto událostí nevyhnutelně spojen, přičemž historie pojmu katastrofa vykazuje velké množství variant užití. Cílem této práce je prozkoumat, do jaké míry zobrazení katastrofy v textu odpovídá nejen variantě užití ve smyslu skutečné, krajně negativní události, jíž lze v globalizovaném světě přisoudit "glokální" význam, ale také variantě užití ve smyslu neutrálního pojmu z teorie dramatu, který signalizuje rozhodující zlom či cézuru v ději. První varianta užití je analyzována s ohledem na dimenze současných katastrof - kognitivní, mediální, sociální, kulturní, estetickou, literární - jak na úrovni postav, tak na úrovni struktury a stylu vyprávění. Abstrakt (v německém jazyce) Das 2006 veröffentlichte Werk Die Habenichtse von Katharina Hacker gehört zum Korpus der Literatur, die den 11.September 2001 thematisieren. Der Begriff der Katastrophe ist unweigerlich mit diesem Ereignis verbunden, wobei die Begriffsgeschichte der Katastrophe eine große Vielfalt an Verwendungsvarianten aufweist. Die vorliegende Arbeit setzt sich zum Ziel zu untersuchen, inwiefern die Darstellung der Katastrophe im Text nicht nur der Gebrauchsvariante im...cs_CZ
uk.abstract.en(v anglickém jazyce) Katharina Hacker's work Die Habenichtse (The Have-Nots), published in 2006, belongs to the body of literature dealing with 11. September 2001. The concept of catastrophe is inevitably associated with this event, whereby the history of the term catastrophe shows a great variety of uses. The aim of this study is to examine the extent to which the representation of catastrophe in the text corresponds not only to the usage variant in the sense of a real, extremely negative event, which can be ascribed a 'glocal' meaning in the globalised world, but also to the usage variant in the sense of a neutral term from drama theory, which signals a decisive turning point or caesura in the plot. The first usage variant is analysed with regard to the dimensions of contemporary catastrophes - cognitive, medial, social, cultural, aesthetic, literary - both at the level of the characters and at the level of the narrative structure and style.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV