Učební strategie studentů středních škol
Learning strategies of high school students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/192212/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192212Identifikátory
SIS: 265576
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šimáčková, Dita
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
10. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učební strategie|učební styly|moderní technologie|vzdělávání|střední škola|studentiKlíčová slova (anglicky)
learning strategies|learning styles|modern technologies|education|high school|studentsBakalářská práce se věnuje tématu učebních strategií a stylů studentů středních škol. Cílem této práce je popsat učební strategie a styly studentů s ohledem na používání moderních technologií v dnešní době. Cílem praktické části je zjistit, jestli a jak studenti středních škol využívají umělou inteligenci v průběhu vzdělávacího procesu a jaké výhody a nevýhody spatřují při používání moderních technologií. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje jednotlivé definice pojmů strategie a styly učení, jejich klasifikaci a charakteristiku. V závěrečné kapitole teoretické části se práce věnuje moderním technologiím. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, do kterého byla data získána pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný vzorek tvoří pět studentů středních škol.
The bachelor thesis deals with the topic of learning strategies and styles of high school students. The aim of this thesis is to describe the learning strategies and styles of students with regard to the use of modern technology nowadays. The aim of the practical part is to find out if and how high school students use artificial intelligence during the educational process and what advantages and disadvantages they see in using modern technologies. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains individual definitions of the terms strategies and learning styles, their classification and characteristics. In the final chapter of the theoretical part, the thesis focuses on modern technologies. The practical part is based on qualitative research, in which data were obtained using the method of semi-structured interviews. The research sample consists of five high school students.