Strategie vybraného sportovního subjektu
Strategy of a selected sports club
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192526Identifikátory
SIS: 260720
Kolekce
- Kvalifikační práce [8843]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čáslavová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
21. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Strategie, Strategický management, Finanční analýza, Hodnotový řetězec, Mise a vizeKlíčová slova (anglicky)
Strategy, Strategic management, Financial analysis, Value chain, Mission and visionNázev: Strategie vybraného sportovního subjektu Cíle: Hlavním cílem práce je formulovat strategii Sportclubu Řevnice, z.s. Metody: Kvalitativní polostrukturované rozhovory, Focus group, Analýza dokumentů, Tafflerův bankrotní model, Kralickův quicktest, Modifikovaný hodnotový řetězec Výsledky: V rámci finanční analýzy byla zjištěna převažující bonita klubu, která byla nalomena v roce 2020 kvůli pandemii covidu. Také byly zaznamenány výkyvy plynoucí z investic do dlouhodobého majetku. Hodnotový řetězec přinesl komplexní pohled na sledovaný subjekt a odhalil aktuální finanční výzvu v podobě splácení leasingu. Na základě těchtoinformací a informací získaných v rámci předešlé bakalářské práce zabývající se stejným subjektem byly vybrány strategie lídra na trhu a strategie diferenciace. Následně byly stanoveny tři hlavní strategické oblasti - zapojení do klubu lidí z nových cílových skupin, diferenciaci nabízeného produktu díky zajišťování nadstandardní kvality tréninků a zajištění veškerých nadstandardních sportovních služeb pro všechny členy klubu a zajištění finanční stability. Z těch poté vychází struktura cílů a aktivit k naplnění těchto cílů. Klíčová slova: Strategie, Strategický management, Finanční analýza, Hodnotovýřetězec, Mise a vize
Title: Strategy of a Selected Sports Club Objectives: The main objective of this work is to formulate the strategy for Sportclub Řevnice, z.s. Methods: Qualitative semi-structured interviews, Focus group, Document analysis, Taffler's bankruptcy model, Kralicek's quicktest, Modified value chain Results: The financial analysis revealed a generally good creditworthiness of the club, which was compromised in 2020 due to the COVID-19 pandemic. Fluctuations resulting from investments in long-term assets were also noted. The value chain provided a comprehensive view of the monitored entity and uncovered a current financial challenge in the form of leasing repayment. Based on this information and the information obtained in the previous bachelor's thesis dealing with the same subject. Market leader strategy combined with differentiation strategy were selected, setting three main strategic areas: engaging new target groups in the club, differentiating the offered product by ensuring premium quality training, and providing all premium sports services for all club members while ensuring financial stability. These approaches then form the structure of goals and activities to achieve these goals. Keywords: Strategy, Strategic management, Financial analysis, Value chain, Mission and Vision