Vnímané archetypy týmů české hokejové extraligy
Archetypes perception of czech hockey extraleague teams
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192542Identifikátory
SIS: 259027
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voráček, Josef
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
22. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
lední hokej, fanoušci, branding, extraligaKlíčová slova (anglicky)
Ice hockey, fans, branding, ExtraligaNázev: Vnímané archetypy týmů české hokejové extraligy Cíle: Cílem práce je zjistit, jaké archetypy přiřazují fanoušci českého hokeje konkrétním týmům české extraligy v sezóně 2023/2024. Metody: Základním prvkem bakalářské práce byl marketingový výzkum zaměřený na vnímání značek týmů, které se účastnily sezóně 2023/2024 české hokejové extraligy. Tento výzkum byl prováděn prostřednictvím elektronického dotazování. Teoretická část práce vychází především z rozboru dostupné literatury o teorii archetypů, jejich využití v marketingu organizací a pojmů potřebných pro pochopení celé problematiky. V rámci analytické části byly aplikovány projektivní techniky, konkrétně metody personifikace a vizualizace. Výsledky: Dlouhodobě úspěšné týmy mají jeden hlavní archetyp, např. HC Oceláři Třinec. Ostatní týmy s průměrnými výkony inklinují k jednomu či více archetypů, např. HC Vítkovice Ridera. Klíčová slova: lední hokej, fanoušci, branding, extraliga
Title: Archetypes perception of Czech hockey extraleague teams Objectives: The aim of this thesis is to find out what archetypes Czech hockey fans assign to specific teams of the Czech Extraliga in the 2023/2024 season. Methods: The basic element of the bachelor thesis was marketing research focused on the perception of brands of teams that participated in the Czech Extraliga in the 2023/2024 season. This research was conducted through electronic interviewing. The theoretical part of the thesis is based mainly on the analysis of available literature on the theory of archetypes, their use in the marketing of organizations and the concepts needed for understanding the whole issue. Projective techniques were applied in the analytical part, specifically methods of personification and visualization. Results: Long-term successful teams have one main archetype, e.g. HC Oceláři Třinec. Other teams with average performances tend to one or more archetypes, e.g. HC Vítkovice Ridera. Keywords: Ice hockey, fans, branding, Extraliga