Vliv sportovních celebrit na nákupní preference zákazníků v oblasti cyklistiky
Influence of sports celebrities on customer purchasing preferences in cycling
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192545Identifikátory
SIS: 259963
Kolekce
- Kvalifikační práce [8841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opelík, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
22. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
vliv, celebrita, cyklistika, zákazníci spotřebiteléKlíčová slova (anglicky)
influence, celebrities, cycling, customer, consumerNázev: Vliv sportovních celebrit na nákupní preference zákazníků v oblasti cyklistiky Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, mají-li sportovní celebrity vliv na nákupní preference zákazníků Metody: V této práci jsme použili obrázky (fotografie) celebrit z oblasti cyklistiky. Jednalo se o porovnání hodnocení zákazníků vždy dvou fotografií, jedné pouze jízdního kola a druhé s jízdním kolem a celebritou. Rozdíl v hodnocení by měl vyjádřit, jestli a jaký vliv mají cyklistické celebrity na nákupní preference zákazníků. Výsledky: Zjistili jsme, že sportovní celebrity opravdu ovlivňují nákupní preference zákazníků. Míra vlivu se u jednotlivých celebrit liší. Je zde však hodně dalších faktorů, které ovlivňují chování zákazníků. Více v kapitole Výsledky. Klíčová slova: vliv, celebrita, cyklistika, zákazníci spotřebitelé
Title: Influence of sport celebrities on customer purchasing preferences in cycling Objectives: The aim of this work is to find influence of sport celebrities on customer purchase. Methods: In this work we used pictures (photographs) of celebrities from the field of cycling. It was a comparison of customer ratings of two photos each time, one with bicycle only and the second one with the bicycle and the celebrity. The difference in the scales should express how much and if cycling celebrities influence customers' purchasing preferences. Results: We have found that sports celebrities really do influence customer shopping preferences. The degree of influence varies from celebrity to celebrity. However, there are many other factors that influence customer behaviour. More in the Results chapter. Keywords: influence, celebrities, cycling, customer, consumer