Zobrazit minimální záznam

Cooperation between the beginning teacher and the introducing teacher
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorMužíková, Eliška
dc.date.accessioned2024-09-23T06:28:19Z
dc.date.available2024-09-23T06:28:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192695
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na spolupráci mezi začínajícími a uvádějícími učiteli na primárních školách. Cílem práce je analyzovat, jakým způsobem je tato spolupráce realizována, jaké formy spolupráce a mentorství jsou z pohledu začínajících učitelů nejefektivnější a jaké výzvy a překážky v tomto procesu existují. Výzkum byl proveden metodou rozhovorů a dotazníků mezi začínajícími a uvádějícími učiteli v českých školách. Výsledky ukazují, že efektivní podpora ze strany uvádějících učitelů má zásadní vliv na profesní rozvoj začínajících učitelů, jejich adaptaci do školního prostředí a celkovou spokojenost v profesi. Dále byly identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují úspěšnost tohoto procesu, včetně kvalitního mentoringu, pravidelné komunikace a systematické podpory ze strany školního vedení. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, uvádějící učitel, spolupráce, rozhovor, primární škola, profesní začátky, uvádění začínajících učitelůcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the cooperation between beginning and introducing teachers in primary schools. The aim of the work is to analyze how this cooperation is implemented, which forms of collaboration and mentoring are most effective, and what challenges and obstacles exist in this process. The research was conducted using interviews and questionnaires among beginning and introducing teachers in Czech schools. The results show that effective support from mentor teachers has a crucial impact on the professional development of novice teachers, their adaptation to the school environment, and overall job satisfaction. Furthermore, key factors influencing the success of this process were identified, including quality mentoring, regular communication, and systematic support from school leadership. KEYWORDS Beginning teacher, introducing teacher, cooperation, interview, primary school, professional beginnings, induction of beginnig teachersen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBeginning teacheren_US
dc.subjectintroducing teacheren_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectprofessional beginningsen_US
dc.subjectinduction of beginnig teachersen_US
dc.subjectZačínající učitelcs_CZ
dc.subjectuvádějící učitelcs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectprofesní začátkycs_CZ
dc.subjectuvádění začínajících učitelůcs_CZ
dc.titleSpolupráce začínajícího učitele a uvádějícího učitelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId247499
dc.title.translatedCooperation between the beginning teacher and the introducing teacheren_US
dc.contributor.refereePoche Kargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na spolupráci mezi začínajícími a uvádějícími učiteli na primárních školách. Cílem práce je analyzovat, jakým způsobem je tato spolupráce realizována, jaké formy spolupráce a mentorství jsou z pohledu začínajících učitelů nejefektivnější a jaké výzvy a překážky v tomto procesu existují. Výzkum byl proveden metodou rozhovorů a dotazníků mezi začínajícími a uvádějícími učiteli v českých školách. Výsledky ukazují, že efektivní podpora ze strany uvádějících učitelů má zásadní vliv na profesní rozvoj začínajících učitelů, jejich adaptaci do školního prostředí a celkovou spokojenost v profesi. Dále byly identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují úspěšnost tohoto procesu, včetně kvalitního mentoringu, pravidelné komunikace a systematické podpory ze strany školního vedení. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, uvádějící učitel, spolupráce, rozhovor, primární škola, profesní začátky, uvádění začínajících učitelůcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the cooperation between beginning and introducing teachers in primary schools. The aim of the work is to analyze how this cooperation is implemented, which forms of collaboration and mentoring are most effective, and what challenges and obstacles exist in this process. The research was conducted using interviews and questionnaires among beginning and introducing teachers in Czech schools. The results show that effective support from mentor teachers has a crucial impact on the professional development of novice teachers, their adaptation to the school environment, and overall job satisfaction. Furthermore, key factors influencing the success of this process were identified, including quality mentoring, regular communication, and systematic support from school leadership. KEYWORDS Beginning teacher, introducing teacher, cooperation, interview, primary school, professional beginnings, induction of beginnig teachersen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV