Zobrazit minimální záznam

Teacher - beginner at Primary school level
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorStaníková, Lenka
dc.date.accessioned2024-09-23T06:28:42Z
dc.date.available2024-09-23T06:28:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192697
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice začínajících učitelů a výzvám, se kterými se setkávají na počátku své kariéry v učitelském povolání. V celém svém rozsahu se opírá o legislativní rámec. Práce se podrobně zabývá specifickými problémy, jimž začínající učitelé během svých prvních let v praxi často čelí, včetně historického kontextu těchto výzev a srovnání s podmínkami a podporou poskytovanou učitelům v minulosti a současnosti, a to jak v domácím, tak i v mezinárodním prostředí. Definuje učitelskou profesi, zkoumá osobnost učitele a klíčové aspekty, které formují učitelskou identitu. Zvláštní pozornost je věnována uvádějícím učitelům a důvodům odchodů učitelů z povolání už na počátku jejich kariéry, jejich dalšímu vzdělávání a profesnímu růstu. Empirická část práce se opírá o výzkum prováděný v letech 1990-1992, srovnává změny ve vybavenosti začínajících učitelů, jejich integraci do profesního prostředí, vstupní podmínky do povolání a dostupnou podporu. Klíčová slova historie, kompetence, kvantitativní výzkum, platové ohodnocení, podpora, problémy začínajících učitelů, profesní rozvoj, uvádějící učitel, vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of novice teachers and the challenges they encounter at the beginning of their career in the teaching profession. Throughout its length, it is supported by a legislative framework. The thesis examines in detail the specific challenges that novice teachers often face during their first years in practice, including the historical context of these challenges and comparisons with the conditions and support provided to teachers in the past and present, both domestically and internationally. It defines the teaching profession, examines the personality of the teacher and the key aspects that shape the teacher's identity. Special attention is paid to mentor teachers and the reasons for teachers leaving the profession at the beginning of their careers, their continuing education and professional growth. The practical part of the work is based on research conducted in 1990-1992, comparing changes in the equipment of novice teachers, their integration into the professional environment, entry conditions into the profession and available support. Keywords history, competencies, quantitative research, salary, support, problems of novice teachers, professional development, mentor teacher, teacher's educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectcompetenciesen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.subjectsalaryen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectproblems of novice teachersen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectmentor teacheren_US
dc.subjectteacher's educationen_US
dc.subjectHistoriecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectplatové ohodnocenícs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectproblémy začínajících učitelůcs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectuvádějící učitelcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.titleZačínající učitel na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258507
dc.title.translatedTeacher - beginner at Primary school levelen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice začínajících učitelů a výzvám, se kterými se setkávají na počátku své kariéry v učitelském povolání. V celém svém rozsahu se opírá o legislativní rámec. Práce se podrobně zabývá specifickými problémy, jimž začínající učitelé během svých prvních let v praxi často čelí, včetně historického kontextu těchto výzev a srovnání s podmínkami a podporou poskytovanou učitelům v minulosti a současnosti, a to jak v domácím, tak i v mezinárodním prostředí. Definuje učitelskou profesi, zkoumá osobnost učitele a klíčové aspekty, které formují učitelskou identitu. Zvláštní pozornost je věnována uvádějícím učitelům a důvodům odchodů učitelů z povolání už na počátku jejich kariéry, jejich dalšímu vzdělávání a profesnímu růstu. Empirická část práce se opírá o výzkum prováděný v letech 1990-1992, srovnává změny ve vybavenosti začínajících učitelů, jejich integraci do profesního prostředí, vstupní podmínky do povolání a dostupnou podporu. Klíčová slova historie, kompetence, kvantitativní výzkum, platové ohodnocení, podpora, problémy začínajících učitelů, profesní rozvoj, uvádějící učitel, vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of novice teachers and the challenges they encounter at the beginning of their career in the teaching profession. Throughout its length, it is supported by a legislative framework. The thesis examines in detail the specific challenges that novice teachers often face during their first years in practice, including the historical context of these challenges and comparisons with the conditions and support provided to teachers in the past and present, both domestically and internationally. It defines the teaching profession, examines the personality of the teacher and the key aspects that shape the teacher's identity. Special attention is paid to mentor teachers and the reasons for teachers leaving the profession at the beginning of their careers, their continuing education and professional growth. The practical part of the work is based on research conducted in 1990-1992, comparing changes in the equipment of novice teachers, their integration into the professional environment, entry conditions into the profession and available support. Keywords history, competencies, quantitative research, salary, support, problems of novice teachers, professional development, mentor teacher, teacher's educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV