Zobrazit minimální záznam

History and present of primary school in Karlštejn
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorKolaříková, Barbora
dc.date.accessioned2024-09-23T06:29:53Z
dc.date.available2024-09-23T06:29:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192703
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá historickým vývojem základní školy v Karlštejně. Práce je historického charakteru a je rozdělena do dvou částí. Cílem teoretické části je zmapování historie primární školy v Karlštejně. Pro chápání souvislostí mezi různými informacemi je v práci uvedena také historie obce Karlštejna, regionu a legislativní vývoj školství na našem území. Jelikož škola v Karlštejně byla, a doposud je, školou málotřídní, považovala autorka za nezbytné uvést v práci současně historii málotřídních škol a jejich specifika. Dále se pak teoretická část věnuje bližšímu zkoumání kritérií, které autorka vybrala na základě jejich četnosti a kvality záznamů v kronikách. Veškeré informace autorka čerpala ze školních a obecních kronik, které byly dochovány a jsou uloženy ve Státním okresním archivu v Berouně, a současně z literatury, jež byla k daným tématům vydána. O teoretickou část se pak opírá část praktická, jež je vedena formou kvalitativního výzkumu a vychází z metody orální historie. Součástí praktické části jsou rozhovory s bývalými žáky, jejichž vzpomínky a subjektivní názory pomohou dokreslit celou historii školy. Záměrně je výběr respondentů rozdělen do různých generací. Autorčiným záměrem bylo, aby se vždy dva respondenti setkali ve škole v jednom období a bylo tak možné porovnat jejich...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the historical development of the elementary school in Karlštejn. It is historical in nature and divided into two parts. The goal of the theoretical part is to map the history of the primary school in Karlštejn. To facilitate an understanding of the connections between various pieces of information, the work also presents the history of the Karlštejn community, the region, and the legislative development of education in our territory. Given that the school in Karlštejn has been, and remains, a school with a small number of classes, the author considered it essential to include the history of small-class schools and their characteristics. Moreover, the theoretical part examines more closely the criteria selected by the author based on their frequency and the quality of records in chronicles. The author gathered all information from school and municipal chronicles that have been preserved and are stored in the State District Archive in Beroun, as well as from literature that has been published on these topics. The theoretical part supports the practical part, which is conducted as qualitative research based on the method of oral history. This includes interviews with former students, whose memories and subjective views help to paint a complete picture of the school's history. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectsmall class educationen_US
dc.subjecthistorical developmenten_US
dc.subjectschool legislationen_US
dc.subjectprimary sources - school chroniclesen_US
dc.subjectKarlštejn municipalityen_US
dc.subjecttestimonies of witnessesen_US
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectmalotřídní školstvícs_CZ
dc.subjecthistorický vývojcs_CZ
dc.subjectškolská legislativacs_CZ
dc.subjectprimární zdroje - školské kronikycs_CZ
dc.subjectobec Karlštejncs_CZ
dc.subjectvýpovědi pamětníkůcs_CZ
dc.titleHistorie a současnost primární školy v Karlštejněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258287
dc.title.translatedHistory and present of primary school in Karlštejnen_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá historickým vývojem základní školy v Karlštejně. Práce je historického charakteru a je rozdělena do dvou částí. Cílem teoretické části je zmapování historie primární školy v Karlštejně. Pro chápání souvislostí mezi různými informacemi je v práci uvedena také historie obce Karlštejna, regionu a legislativní vývoj školství na našem území. Jelikož škola v Karlštejně byla, a doposud je, školou málotřídní, považovala autorka za nezbytné uvést v práci současně historii málotřídních škol a jejich specifika. Dále se pak teoretická část věnuje bližšímu zkoumání kritérií, které autorka vybrala na základě jejich četnosti a kvality záznamů v kronikách. Veškeré informace autorka čerpala ze školních a obecních kronik, které byly dochovány a jsou uloženy ve Státním okresním archivu v Berouně, a současně z literatury, jež byla k daným tématům vydána. O teoretickou část se pak opírá část praktická, jež je vedena formou kvalitativního výzkumu a vychází z metody orální historie. Součástí praktické části jsou rozhovory s bývalými žáky, jejichž vzpomínky a subjektivní názory pomohou dokreslit celou historii školy. Záměrně je výběr respondentů rozdělen do různých generací. Autorčiným záměrem bylo, aby se vždy dva respondenti setkali ve škole v jednom období a bylo tak možné porovnat jejich...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the historical development of the elementary school in Karlštejn. It is historical in nature and divided into two parts. The goal of the theoretical part is to map the history of the primary school in Karlštejn. To facilitate an understanding of the connections between various pieces of information, the work also presents the history of the Karlštejn community, the region, and the legislative development of education in our territory. Given that the school in Karlštejn has been, and remains, a school with a small number of classes, the author considered it essential to include the history of small-class schools and their characteristics. Moreover, the theoretical part examines more closely the criteria selected by the author based on their frequency and the quality of records in chronicles. The author gathered all information from school and municipal chronicles that have been preserved and are stored in the State District Archive in Beroun, as well as from literature that has been published on these topics. The theoretical part supports the practical part, which is conducted as qualitative research based on the method of oral history. This includes interviews with former students, whose memories and subjective views help to paint a complete picture of the school's history. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV