dc.contributor.advisor | Kvasz, Ladislav | |
dc.creator | Matějovská, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2024-09-23T06:30:30Z | |
dc.date.available | 2024-09-23T06:30:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192706 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce Porozumění vybraným funkcím u žáků středních škol je popsat postupy a nejčastější chyby studentů při posouvání grafu mocninných funkcí a použití absolutní hodnoty u mocninných funkcí. První část práce mapuje historický vývoj funkcí, provádí analýzu dostupných učebnic a stručně rozebírá relevantní výzkumy týkající se této problematiky. Druhá část je zaměřena na vlastní výzkum, jeho stručný popis a analýzu chyb a strategií. Diskuze těchto výsledků a porovnání s již zmíněnými výzkumy se nachází v závěrečné kapitole. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the thesis Understanding of particular function by high school students is to describe the procedures and the most common mistakes of students in shifting power functions and application of absolute value for power functions. The first part of the thesis traces the historical development of functions, analyses available textbooks and briefly discusses relevant research on the subject. The second part focuses on the research itself with a brief description and analysis of the errors and strategies. A discussion of these results and a comparison with previously mentioned research is found in the final chapter. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | power | en_US |
dc.subject | diagrams of functions,absolute value | en_US |
dc.subject | mocninná funkce | cs_CZ |
dc.subject | graf funkce | cs_CZ |
dc.subject | absolutní hodnota | cs_CZ |
dc.title | POROZUMĚNÍ VYBRANÝM FUNKCÍM U ŽÁKŮ STŘEDNÍCH ŠKOL | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-02 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 247327 | |
dc.title.translated | Understanding of particular functions by high school students | en_US |
dc.contributor.referee | Vondrová, Naďa | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce Porozumění vybraným funkcím u žáků středních škol je popsat postupy a nejčastější chyby studentů při posouvání grafu mocninných funkcí a použití absolutní hodnoty u mocninných funkcí. První část práce mapuje historický vývoj funkcí, provádí analýzu dostupných učebnic a stručně rozebírá relevantní výzkumy týkající se této problematiky. Druhá část je zaměřena na vlastní výzkum, jeho stručný popis a analýzu chyb a strategií. Diskuze těchto výsledků a porovnání s již zmíněnými výzkumy se nachází v závěrečné kapitole. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis Understanding of particular function by high school students is to describe the procedures and the most common mistakes of students in shifting power functions and application of absolute value for power functions. The first part of the thesis traces the historical development of functions, analyses available textbooks and briefly discusses relevant research on the subject. The second part focuses on the research itself with a brief description and analysis of the errors and strategies. A discussion of these results and a comparison with previously mentioned research is found in the final chapter. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |