Zobrazit minimální záznam

Influence of using the German language in the assignments of mathematical problems on success in solving them
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorBaťková, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-28T23:19:27Z
dc.date.available2024-11-28T23:19:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192708
dc.description.abstractTématem diplomové práce byla metoda CLIL (z anglického Content and Language Integrated Learning neboli integrovaná výuka odborného předmětu a cizího jazyka), konkrétně integrace matematiky a německého jazyka. Primárním cílem bylo zjistit, jestli lze integrovat německý jazyk a matematiku ve výuce žáků s minimální znalostí cizího jazyka a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí experimentu byla tvorba aktivit a pracovních listů, na základě kterých byly vyvozeny efektivní způsoby, jak žákům s minimální znalostí cizího jazyka a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami při výuce pomoct. Všechny navržené aktivity a pracovní listy byly tematicky zaměřené na výuku celých čísel a početní operace s nimi. Vyhodnocování probíhalo na základě poznatků a zpětné vazby z výuky, na základě zpětnovazebních dotazníků, které žáci vyplňovali po každé aktivitě, a na základě srovnávacího testu, který po skončení experimentální výuky porovnal matematické znalosti žáků experimentální a kontrolní skupiny. Experiment naznačil, že integrovaná výuka matematiky a německého jazyka žáků s minimální znalostí cizího jazyka a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami neměla negativní vliv na úspěšnost řešení matematických úloh. Žáci experimentální skupiny dosahovali velmi podobných výsledků jako žáci kontrolní...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of the diploma thesis was the "CLIL" method (Content and Language Integrated Learning), specifically integration of mathematics and German language. The main goal was to find out if the German language and mathematics can be integrated in the teaching of pupils with minimal knowledge of a foreign language and pupils with special educational needs. Part of the experiment was the creation of activities and worksheets. Based on that there were derived the most effective ways to help pupils with minimal knowledge of the foreign language and pupils with special educational needs. All suggested activities and worksheets were thematically focused on teaching integers and arithmetic operations with them. The evaluation took place on the basis of experience and feedback from the lessons, on the basis of feedback questionnaires that the pupils filled out after each activity and on the basis of a comparative test. The comparative test filled out the pupils of the experimental and control groups after the whole experiment and compared the mathematical knowledge of the pupils of both groups. The experiment indicated that the integrated teaching of mathematics and the German language of pupils with minimal knowledge of the foreign language and pupils with special educational needs did not have a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectintegrated teachingen_US
dc.subjectpupils with special educational needsen_US
dc.subjectpupils with minimal knowledge of the foreign languageen_US
dc.subjectteaching mathematics in the foreign languageen_US
dc.subjectGerman languageen_US
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectintegrovaná výukacs_CZ
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectžáci s minimální znalostí cizího jazykacs_CZ
dc.subjectvýuka matematiky v cizím jazycecs_CZ
dc.subjectněmecký jazykcs_CZ
dc.titleVliv použití německého jazyka při zadávání matematických úloh na úspěšnost žáků při řešenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId241282
dc.title.translatedInfluence of using the German language in the assignments of mathematical problems on success in solving themen_US
dc.contributor.refereeKvasz, Ladislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce byla metoda CLIL (z anglického Content and Language Integrated Learning neboli integrovaná výuka odborného předmětu a cizího jazyka), konkrétně integrace matematiky a německého jazyka. Primárním cílem bylo zjistit, jestli lze integrovat německý jazyk a matematiku ve výuce žáků s minimální znalostí cizího jazyka a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí experimentu byla tvorba aktivit a pracovních listů, na základě kterých byly vyvozeny efektivní způsoby, jak žákům s minimální znalostí cizího jazyka a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami při výuce pomoct. Všechny navržené aktivity a pracovní listy byly tematicky zaměřené na výuku celých čísel a početní operace s nimi. Vyhodnocování probíhalo na základě poznatků a zpětné vazby z výuky, na základě zpětnovazebních dotazníků, které žáci vyplňovali po každé aktivitě, a na základě srovnávacího testu, který po skončení experimentální výuky porovnal matematické znalosti žáků experimentální a kontrolní skupiny. Experiment naznačil, že integrovaná výuka matematiky a německého jazyka žáků s minimální znalostí cizího jazyka a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami neměla negativní vliv na úspěšnost řešení matematických úloh. Žáci experimentální skupiny dosahovali velmi podobných výsledků jako žáci kontrolní...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of the diploma thesis was the "CLIL" method (Content and Language Integrated Learning), specifically integration of mathematics and German language. The main goal was to find out if the German language and mathematics can be integrated in the teaching of pupils with minimal knowledge of a foreign language and pupils with special educational needs. Part of the experiment was the creation of activities and worksheets. Based on that there were derived the most effective ways to help pupils with minimal knowledge of the foreign language and pupils with special educational needs. All suggested activities and worksheets were thematically focused on teaching integers and arithmetic operations with them. The evaluation took place on the basis of experience and feedback from the lessons, on the basis of feedback questionnaires that the pupils filled out after each activity and on the basis of a comparative test. The comparative test filled out the pupils of the experimental and control groups after the whole experiment and compared the mathematical knowledge of the pupils of both groups. The experiment indicated that the integrated teaching of mathematics and the German language of pupils with minimal knowledge of the foreign language and pupils with special educational needs did not have a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV