Sbírka řešených úloh z kombinatoriky - variace bez opakování
Collection of solved problems from combinatorics - variations without repetition
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192711Identifikátory
SIS: 265184
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mošna, František
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Matematika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
2. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kombinatorika, Variace, Matematika, Strategie řešení úloh, Concept Cartoons, Analýza A prioriKlíčová slova (anglicky)
Combinatorics, Variations, Mathematics, Problem Solving Strategies, Concept Cartoons, A priori AnalysisTato práce je sbírkou řešených úloh z kombinatoriky na téma variace bez opakování. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První z těchto částí je část teoretická. Ta jest dále rozdělena na další čtyři části. Nejprve na část pojednávající obecně o metodě Concept Cartoons, jejímu využití a významu. Dále pak část, která zahrnuje využití metody Concept Cartoons konkrétně v této práci, a formu úloh v této práci obsažených. Třetí teoretická část práce pak pojednává o analýze a priori, jejím využití v této práci a o její struktuře. Poslední teoretická část se zabývá strategiemi řešení kombinatorických úloh. Zde se práce zaměřuje na co možná největší možné množství strategií řešení úloh. Další část práce je pak samotná sbírka úloh. Každá úloha je zadána textovým zadáním a obohacena o metodu Concept Cartoons. Účelem využití metody Concept Cartoons je podnítit výuku diskusní formou a motivovat žáky k zapojení se do diskuse. Dále je každá úloha dopodrobna rozebrána pomocí analýzy a priori. Hlavní podstatou tohoto rozboru je pokrýt co možná největší množství správných i špatných řešení dané úlohy a poskytnout tak učiteli přípravu na to s čím se při využití této úlohy může setkat. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinatorika, Variace, Matematika, Strategie řešení úloh, Concept Cartoons, Analýza A priori
This bachelor's thesis is a collection of solved problems from combinatorics on the topic of variations without repetition. The thesis consists of two main parts. The first part is theoretical and is further divided into four sections. The first section deals generally with the Concept Cartoons method,its use, and its significance. The second section covers the use of the Concept Cartoons method specifically in this thesis and the form of the problems included. The third theoretical section discusses the a priori analysis, its use in this thesis, and its structure. The last theoretical section deals with strategies for solving combinatorial problems, focusing on as many problem-solving strategies as possible. The next part of the thesis is the collection of problems itself. Each problem is presented with a textual assignment and enriched with the Concept Cartoons method. The purpose of using the Concept Cartoons method is to encourage teaching in a discussion format and motivate students to engage in the discussion. Furthermore, each problem is analysed in detail using a priori analysis. The main aim of this analysis is to cover as many correct and incorrect solutions to the problem as possible, thus preparing the teacher for what they might encounter when using this problem. KEYWORDS...