Zobrazit minimální záznam

Creating an Educational Course on Fractions Using a Chatbot
dc.contributor.advisorJančařík, Antonín
dc.creatorLörinczová, Eliška
dc.date.accessioned2024-09-23T06:35:40Z
dc.date.available2024-09-23T06:35:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192732
dc.description.abstractBakalářská práce popisuje proces vytváření výukového kurzu na téma zlomky v prostředí chatbotu. Cílem práce je vytvoření prakticky využitelného kurzu pro přípravu na jednotnou přijímací zkoušku. Teoretická část práce se věnuje přiblížení problematiky programovaného učení a programovaných strojů včetně jejich historického vývoje. Na to následně navazuje kapitola zaměřená na problematiku umělé inteligence, její současné problémy a aplikace v podobě chatbotů, zejména v kontextu jejich využití v oblasti vzdělávání. Dále práce přibližuje specifika výuky zlomků na českých základních školách, a to především za pomocí analýzy kurikulárních dokumentů a výsledků jednotné přijímací zkoušky. V praktické části je nejprve představeno prostředí chatbota EDU AI a jeho specifika. Následuje popis tvorby kurzu a diskuze nad problematikou jednotlivých lekcí kurzu a jejich dílčích úloh. Samostatná kapitola je věnována prostupnosti, struktuře, návaznosti lekcí a práci s chybou. Závěrem je zhodnocení vytvořeného kurzu a rozvaha nad možným rozšířením nejen kurzu, ale i využitého výukového prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA chatbot, doučování, on-line kurzy, zlomky, AIcs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis describes the process of creating an educational course on the topic of fractions in a chatbot environment. The aim of the thesis is to develop a practically usable course for preparation for the unified entrance exams. The theoretical part of the thesis focuses on explaining the issues of programmed learning and programmed machines, including their historical development. This is followed by a chapter focused on the issues of artificial intelligence, its current problems, and applications in the form of chatbots, particularly in the context of their use in education. Additionally, the thesis outlines the specifics of teaching fractions in Czech elementary schools, primarily through the analysis of curricular documents and the results of the unified entrance exam. In the practical part, the EDU AI chatbot environment and its specifics are first introduced. This is followed by a description of the course creation and a discussion of the issues related to individual lessons and their tasks. A separate chapter is dedicated to the continuity, structure, sequence of lessons, and error handling. The conclusion evaluates the created course and considers possible expansions not only of the course but also of the utilized educational environment. KEYWORDS chatbot, tutoring, online...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchatboten_US
dc.subjecttutoringen_US
dc.subjectonline coursesen_US
dc.subjectfractionsen_US
dc.subjectAIen_US
dc.subjectchatbotcs_CZ
dc.subjectdoučovánícs_CZ
dc.subjecton-line kurzycs_CZ
dc.subjectzlomkycs_CZ
dc.subjectAIcs_CZ
dc.titleVytváření výukového programu na téma zlomky za pomocí chatbotucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272362
dc.title.translatedCreating an Educational Course on Fractions Using a Chatboten_US
dc.contributor.refereeNovotná, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce popisuje proces vytváření výukového kurzu na téma zlomky v prostředí chatbotu. Cílem práce je vytvoření prakticky využitelného kurzu pro přípravu na jednotnou přijímací zkoušku. Teoretická část práce se věnuje přiblížení problematiky programovaného učení a programovaných strojů včetně jejich historického vývoje. Na to následně navazuje kapitola zaměřená na problematiku umělé inteligence, její současné problémy a aplikace v podobě chatbotů, zejména v kontextu jejich využití v oblasti vzdělávání. Dále práce přibližuje specifika výuky zlomků na českých základních školách, a to především za pomocí analýzy kurikulárních dokumentů a výsledků jednotné přijímací zkoušky. V praktické části je nejprve představeno prostředí chatbota EDU AI a jeho specifika. Následuje popis tvorby kurzu a diskuze nad problematikou jednotlivých lekcí kurzu a jejich dílčích úloh. Samostatná kapitola je věnována prostupnosti, struktuře, návaznosti lekcí a práci s chybou. Závěrem je zhodnocení vytvořeného kurzu a rozvaha nad možným rozšířením nejen kurzu, ale i využitého výukového prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA chatbot, doučování, on-line kurzy, zlomky, AIcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis describes the process of creating an educational course on the topic of fractions in a chatbot environment. The aim of the thesis is to develop a practically usable course for preparation for the unified entrance exams. The theoretical part of the thesis focuses on explaining the issues of programmed learning and programmed machines, including their historical development. This is followed by a chapter focused on the issues of artificial intelligence, its current problems, and applications in the form of chatbots, particularly in the context of their use in education. Additionally, the thesis outlines the specifics of teaching fractions in Czech elementary schools, primarily through the analysis of curricular documents and the results of the unified entrance exam. In the practical part, the EDU AI chatbot environment and its specifics are first introduced. This is followed by a description of the course creation and a discussion of the issues related to individual lessons and their tasks. A separate chapter is dedicated to the continuity, structure, sequence of lessons, and error handling. The conclusion evaluates the created course and considers possible expansions not only of the course but also of the utilized educational environment. KEYWORDS chatbot, tutoring, online...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV