Zobrazit minimální záznam

Supporting Families from Socially Excluded Areas with Children Who Have Communication Disorders
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorDrábková, Anna
dc.date.accessioned2024-12-03T09:56:26Z
dc.date.available2024-12-03T09:56:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192782
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Podpora rodin ze sociálně vyloučených lokalit s dítětem s narušenou komunikační schopností se věnuje málo probádanému tématu logopedické podpory u dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Cílem této práce je analyzovat životní situaci rodin ze sociálně vyloučených lokalit s dítětem s narušenou komunikační schopností a popsat, jak je možné tyto rodiny podpořit, aby se zajímaly o rozvoj řeči u svého dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury k dané problematice. Definuje sociální vyloučení a popisuje jeho dopady na děti vyrůstající v sociálně vyloučených lokalitách. Věnuje se specifikům romského etnika a popisuje jejich kulturní a jazykové odlišnosti. V neposlední řadě nabízí také možnosti podpory, které mohou tyto rodiny využít v rámci sociálních služeb a nastiňuje programy, které mohou být v rámci těchto služeb využity. Dále se také zabývá definicí multilingvismu a popisuje specifika narušené komunikační schopnosti u multilingvních dětí. Empirická část poté obsahuje tři hloubkové případové studie rodin informantů, na nichž demonstruje poskytování logopedického a sociálního poradenství a také možnosti logopedické podpory těchto rodin v rámci sociálních služeb. Na závěr nabízí doporučení pro logopedickou...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis titled " Supporting Families from Socially Excluded Areas with Children Who Have Communication Disorders" addresses the under-researched topic of speech therapy support for children from socially excluded localities. The aim of this thesis is to analyze the life situation of families from socially excluded localities with a child who have communication disorders and to describe how these families can be encouraged to take an interest in the speech development of their child. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part summarizes the findings from the professional literature on the given issue. It defines social exclusion and describes its impact on children who are growing up in socially excluded localities. It addresses the specifics of the Roma ethnic group and describes their cultural and linguistic differences. Additionally, it offers support options that these families can utilize within social services and outlines programs that can be used within these services. It also deals with the definition of multilingualism and describes the specifics of communication disorders in multilingual children. The empirical part contains three in-depth case studies of the families of the informants, demonstrating the provision of speech therapy and social...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSocial exclusionen_US
dc.subjectcommunication disorderen_US
dc.subjectmultilingualismen_US
dc.subjectRomani peopleen_US
dc.subjectprevention in speech and language therapyen_US
dc.subjectSociální vyloučenícs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectmultilingismuscs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectlogopedická prevencecs_CZ
dc.titlePodpora rodin ze sociálně vyloučených lokalit s dítětem s narušenou komunikační schopnostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272413
dc.title.translatedSupporting Families from Socially Excluded Areas with Children Who Have Communication Disordersen_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Podpora rodin ze sociálně vyloučených lokalit s dítětem s narušenou komunikační schopností se věnuje málo probádanému tématu logopedické podpory u dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Cílem této práce je analyzovat životní situaci rodin ze sociálně vyloučených lokalit s dítětem s narušenou komunikační schopností a popsat, jak je možné tyto rodiny podpořit, aby se zajímaly o rozvoj řeči u svého dítěte. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury k dané problematice. Definuje sociální vyloučení a popisuje jeho dopady na děti vyrůstající v sociálně vyloučených lokalitách. Věnuje se specifikům romského etnika a popisuje jejich kulturní a jazykové odlišnosti. V neposlední řadě nabízí také možnosti podpory, které mohou tyto rodiny využít v rámci sociálních služeb a nastiňuje programy, které mohou být v rámci těchto služeb využity. Dále se také zabývá definicí multilingvismu a popisuje specifika narušené komunikační schopnosti u multilingvních dětí. Empirická část poté obsahuje tři hloubkové případové studie rodin informantů, na nichž demonstruje poskytování logopedického a sociálního poradenství a také možnosti logopedické podpory těchto rodin v rámci sociálních služeb. Na závěr nabízí doporučení pro logopedickou...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis titled " Supporting Families from Socially Excluded Areas with Children Who Have Communication Disorders" addresses the under-researched topic of speech therapy support for children from socially excluded localities. The aim of this thesis is to analyze the life situation of families from socially excluded localities with a child who have communication disorders and to describe how these families can be encouraged to take an interest in the speech development of their child. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part summarizes the findings from the professional literature on the given issue. It defines social exclusion and describes its impact on children who are growing up in socially excluded localities. It addresses the specifics of the Roma ethnic group and describes their cultural and linguistic differences. Additionally, it offers support options that these families can utilize within social services and outlines programs that can be used within these services. It also deals with the definition of multilingualism and describes the specifics of communication disorders in multilingual children. The empirical part contains three in-depth case studies of the families of the informants, demonstrating the provision of speech therapy and social...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID9926019603606986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV