Zobrazit minimální záznam

Efficiency of Management Education in Public Administration
dc.contributor.advisorUrbanová, Eva
dc.creatorChovancová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-29T07:24:59Z
dc.date.available2024-11-29T07:24:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192810
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá manažerským vzděláváním ve státní správě. Cílem je zjistit, jaké jsou klíčové kompetence vedoucích pracovníků ve služebních úřadech (mj. zda veřejný sek- tor v tomto ohledu vykazuje výrazná specifika oproti obecně definovaným manažerským kompetencím) a jakým způsobem je možné tyto kompetence dále rozvíjet. V rámci diplo- mové práce je rovněž analyzována efektivita konkrétní vzdělávací akce, která byla pod ná- zvem "Manažerská akademie" pro vybrané ministerstvo zajišťována externí vzdělávací agenturou. Vlastní výzkum prezentovaný v praktické části byl proveden formou intrinsitní případové studie, zaměřené na hloubkové poznání konkrétního případu (namísto testování hypotéz nebo vytváření obecných teorií). Výzkumné metody zahrnovaly zejména dotazníkové šet- ření, osobní rozhovory v polostrukturované podobě a analýzu závěrečné zprávy z Manažer- ské akademie. Z výsledků vyplynulo, že klíčové manažerské kompetence na vybraném ministerstvu v zá- sadě odpovídají těm, které v obecné rovině definuje odborná literatura, a že s vyšší pozicí klesá důraz na odborně-technické dovednosti ve prospěch řídicích a rozhodovacích kompe- tencí. Daná organizace je přitom schopna přirozené získávání zkušeností doplnit cíleným manažerským vzděláváním. Ve zkoumaném případě byla Manažerská akademie...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with managerial education in public administration. The aim is to identify the key competencies of managers in government entities (e.g. whether the public sector differs in this regard significantly from the generally-defined competencies of man- agers) and how these competencies can be further developed. The diploma thesis also anal- yses the effectiveness of a specific educational event, which was provided by an external educational agency under the name "Management Academy" for a selected ministry. The research presented in the practical part was carried out in the form of an intrinsic case study, focused on in-depth knowledge of a specific case (rather than testing hypotheses or creating general theories). The research methods included mainly a questionnaire survey, personal interviews in a semi-structured form and an analysis of the final report from the Management Academy. The results indicate that key managerial competencies in public administration are compa- rable to those required in the private sector, and that with higher positions, the emphasis on specialised technical skills decreases in favour of managerial and decision-making compe- tencies. At the same time, the organization is able to complement the natural acquisition of experience with targeted...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmanagement educationen_US
dc.subjectmanageren_US
dc.subjectmanagerial competencesen_US
dc.subjectManagement Academyen_US
dc.subjectmanažerské vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmanažercs_CZ
dc.subjectmanažerské kompetencecs_CZ
dc.subjectManažerská akademiecs_CZ
dc.titleEfektivita manažerského vzdělávání ve státní správěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId262727
dc.title.translatedEfficiency of Management Education in Public Administrationen_US
dc.contributor.refereeKursch, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá manažerským vzděláváním ve státní správě. Cílem je zjistit, jaké jsou klíčové kompetence vedoucích pracovníků ve služebních úřadech (mj. zda veřejný sek- tor v tomto ohledu vykazuje výrazná specifika oproti obecně definovaným manažerským kompetencím) a jakým způsobem je možné tyto kompetence dále rozvíjet. V rámci diplo- mové práce je rovněž analyzována efektivita konkrétní vzdělávací akce, která byla pod ná- zvem "Manažerská akademie" pro vybrané ministerstvo zajišťována externí vzdělávací agenturou. Vlastní výzkum prezentovaný v praktické části byl proveden formou intrinsitní případové studie, zaměřené na hloubkové poznání konkrétního případu (namísto testování hypotéz nebo vytváření obecných teorií). Výzkumné metody zahrnovaly zejména dotazníkové šet- ření, osobní rozhovory v polostrukturované podobě a analýzu závěrečné zprávy z Manažer- ské akademie. Z výsledků vyplynulo, že klíčové manažerské kompetence na vybraném ministerstvu v zá- sadě odpovídají těm, které v obecné rovině definuje odborná literatura, a že s vyšší pozicí klesá důraz na odborně-technické dovednosti ve prospěch řídicích a rozhodovacích kompe- tencí. Daná organizace je přitom schopna přirozené získávání zkušeností doplnit cíleným manažerským vzděláváním. Ve zkoumaném případě byla Manažerská akademie...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with managerial education in public administration. The aim is to identify the key competencies of managers in government entities (e.g. whether the public sector differs in this regard significantly from the generally-defined competencies of man- agers) and how these competencies can be further developed. The diploma thesis also anal- yses the effectiveness of a specific educational event, which was provided by an external educational agency under the name "Management Academy" for a selected ministry. The research presented in the practical part was carried out in the form of an intrinsic case study, focused on in-depth knowledge of a specific case (rather than testing hypotheses or creating general theories). The research methods included mainly a questionnaire survey, personal interviews in a semi-structured form and an analysis of the final report from the Management Academy. The results indicate that key managerial competencies in public administration are compa- rable to those required in the private sector, and that with higher positions, the emphasis on specialised technical skills decreases in favour of managerial and decision-making compe- tencies. At the same time, the organization is able to complement the natural acquisition of experience with targeted...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV