Zobrazit minimální záznam

Film Adaptation in the Literary Education at High school: The Cremator
dc.contributor.advisorKomberec, Filip
dc.creatorRočovská, Marie
dc.date.accessioned2024-11-28T19:05:05Z
dc.date.available2024-11-28T19:05:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192836
dc.description.abstractTato diplomová práce Filmová adaptace ve výuce literatury na střední škole: Spalovač mrtvol se zabývá využitím filmové adaptace ve výuce literatury na střední škole, konkrétně se zaměřuje na dílo "Spalovač mrtvol" od Ladislava Fukse a jeho filmovou verzi z roku 1969 režírovanou Jurajem Herzem. Cílem práce je prozkoumat, jak může filmová adaptace přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti a literární analýzy mezi studenty. Metodologicky je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje analýze literárního díla a jeho filmové adaptace, včetně srovnání obou verzí. Praktická část obsahuje konkrétní návrhy a pracovní listy pro využití filmu ve výuce, včetně metodických postupů pro práci s audiovizuálním materiálem. Výsledky práce ukazují, že filmová adaptace může být efektivním nástrojem ve výuce literatury, který zvyšuje motivaci studentů k četbě a usnadňuje porozumění literárním dílům. Klíčová slova: Spalovač mrtvol, Ladislav Fuks, filmová adaptace, čtenářská gramotnost, didaktika českého jazyka a literatury, novela, filmcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis Film Adaptation in the Literary Education at High school: The Cremator explores the use of film adaptation in the literary education of high school students, specifically focusing on the work "The Cremator" by Ladislav Fuks and its 1969 film adaptation directed by Juraj Herz. The aim of the thesis is to examine how film adaptation can contribute to the development of reading literacy and literary analysis ability among students. Methodologically, the thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part analyzes the literary work and its film adaptation, including a comparison of both versions. The practical part consists of specific proposals and worksheets for using the film in teaching, including methodological procedures for working with audiovisual material. The results show that film adaptation can be an effective tool in literary education, increasing student's motivation to read and facilitating the understanding of literary works. Keywords: The Cremator, Ladislav Fuks, film adaptation, reading literacy, Czech language and literature didactics, novella, filmen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectThe Crematoren_US
dc.subjectLadislav Fuksen_US
dc.subjectfilm adaptationen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectCzech language and literature didacticsen_US
dc.subjectnovellaen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectSpalovač mrtvolcs_CZ
dc.subjectLadislav Fukscs_CZ
dc.subjectfilmová adaptacecs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectdidaktika českého jazyka a literaturycs_CZ
dc.subjectnovelacs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.titleFilmová adaptace ve výuce literatury na střední škole: Spalovač mrtvolcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254737
dc.title.translatedFilm Adaptation in the Literary Education at High school: The Crematoren_US
dc.contributor.refereeStarý, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce Filmová adaptace ve výuce literatury na střední škole: Spalovač mrtvol se zabývá využitím filmové adaptace ve výuce literatury na střední škole, konkrétně se zaměřuje na dílo "Spalovač mrtvol" od Ladislava Fukse a jeho filmovou verzi z roku 1969 režírovanou Jurajem Herzem. Cílem práce je prozkoumat, jak může filmová adaptace přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti a literární analýzy mezi studenty. Metodologicky je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje analýze literárního díla a jeho filmové adaptace, včetně srovnání obou verzí. Praktická část obsahuje konkrétní návrhy a pracovní listy pro využití filmu ve výuce, včetně metodických postupů pro práci s audiovizuálním materiálem. Výsledky práce ukazují, že filmová adaptace může být efektivním nástrojem ve výuce literatury, který zvyšuje motivaci studentů k četbě a usnadňuje porozumění literárním dílům. Klíčová slova: Spalovač mrtvol, Ladislav Fuks, filmová adaptace, čtenářská gramotnost, didaktika českého jazyka a literatury, novela, filmcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis Film Adaptation in the Literary Education at High school: The Cremator explores the use of film adaptation in the literary education of high school students, specifically focusing on the work "The Cremator" by Ladislav Fuks and its 1969 film adaptation directed by Juraj Herz. The aim of the thesis is to examine how film adaptation can contribute to the development of reading literacy and literary analysis ability among students. Methodologically, the thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part analyzes the literary work and its film adaptation, including a comparison of both versions. The practical part consists of specific proposals and worksheets for using the film in teaching, including methodological procedures for working with audiovisual material. The results show that film adaptation can be an effective tool in literary education, increasing student's motivation to read and facilitating the understanding of literary works. Keywords: The Cremator, Ladislav Fuks, film adaptation, reading literacy, Czech language and literature didactics, novella, filmen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV