Zobrazit minimální záznam

Orff nstruments as a source of active participation of children in the teaching of music lessons at the 1st grade of elementary school.
dc.contributor.advisorJiřičková, Jiřina
dc.creatorJiroušková, Petra
dc.date.accessioned2024-09-26T06:36:41Z
dc.date.available2024-09-26T06:36:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192837
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá využitím orffovských nástrojů ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Soustředí se na využití těchto nástrojů za účelem aktivizace žáků a jejich aktivního zapojení do výuky. V praktické části diplomové práce je předloženo 5 modelových vyučovacích hodin, ve kterých je pracováno s vybranými písněmi. Písně jsou zpracovány jak po vokální, tak i po instrumentální stránce. Tyto modelové přípravy na hodiny byly ověřeny v praxi ve třech různých třídách a následně reflektovány. Díky praktickému ověření těchto příprav se potvrdilo, že lze žáky ve velké míře aktivně zapojit do průběhu vyučovací hodiny. Žáci se stávají aktivními hudebníky, rozvíjí své hudební schopnosti a poznávají nové složky hudební tvorby. KLÍČOVÁ SLOVA Carl Orff, orffovské nástroje, hudební schopnosti, instrumentální doprovod písní, hudební výchova, aktivizace žáků, mladší školní věkcs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the use of Orff instruments in music education at the elementary school. It focuses on using these instruments to activate pupils and their active involvement in the learning process. In the practical part of the diploma thesis, 5 model lessons are presented, in which selected songs are worked on. These songs are processed both vocally and instrumentally. These model lessons will also be verified in practice in three different classes and then reflected. Thanks to the practical verification of these model lessons, it was confirmed that pupils can be actively involved in a large part of the lesson. In this way, they become active musicians, develop their musical abilities, and learn new components of music creation. KEYWORDS Carl Orff, Orff instruments, musical abilities, instrumental accompaniment of songs, music lessons at primary school, activation of children, early school ageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCarl Orffen_US
dc.subjectOrff instrumentsen_US
dc.subjectmusical abilitiesen_US
dc.subjectinstrumental accompaniment of songsen_US
dc.subjectmusic lessons at primary schoolen_US
dc.subjectactivation of childrenen_US
dc.subjectearly school ageen_US
dc.subjectCarl Orffcs_CZ
dc.subjectorffovské nástrojecs_CZ
dc.subjecthudební schopnostics_CZ
dc.subjectinstrumentální doprovod písnícs_CZ
dc.subjecthudební výchovacs_CZ
dc.subjectaktivizace žákůcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.titleOrffovské nástroje jako zdroj aktivizace dětí ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId245272
dc.title.translatedOrff nstruments as a source of active participation of children in the teaching of music lessons at the 1st grade of elementary school.en_US
dc.contributor.refereeHurníková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá využitím orffovských nástrojů ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Soustředí se na využití těchto nástrojů za účelem aktivizace žáků a jejich aktivního zapojení do výuky. V praktické části diplomové práce je předloženo 5 modelových vyučovacích hodin, ve kterých je pracováno s vybranými písněmi. Písně jsou zpracovány jak po vokální, tak i po instrumentální stránce. Tyto modelové přípravy na hodiny byly ověřeny v praxi ve třech různých třídách a následně reflektovány. Díky praktickému ověření těchto příprav se potvrdilo, že lze žáky ve velké míře aktivně zapojit do průběhu vyučovací hodiny. Žáci se stávají aktivními hudebníky, rozvíjí své hudební schopnosti a poznávají nové složky hudební tvorby. KLÍČOVÁ SLOVA Carl Orff, orffovské nástroje, hudební schopnosti, instrumentální doprovod písní, hudební výchova, aktivizace žáků, mladší školní věkcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the use of Orff instruments in music education at the elementary school. It focuses on using these instruments to activate pupils and their active involvement in the learning process. In the practical part of the diploma thesis, 5 model lessons are presented, in which selected songs are worked on. These songs are processed both vocally and instrumentally. These model lessons will also be verified in practice in three different classes and then reflected. Thanks to the practical verification of these model lessons, it was confirmed that pupils can be actively involved in a large part of the lesson. In this way, they become active musicians, develop their musical abilities, and learn new components of music creation. KEYWORDS Carl Orff, Orff instruments, musical abilities, instrumental accompaniment of songs, music lessons at primary school, activation of children, early school ageen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV