dc.contributor.advisor | Jiřičková, Jiřina | |
dc.creator | Jiroušková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T06:36:41Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T06:36:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192837 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá využitím orffovských nástrojů ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Soustředí se na využití těchto nástrojů za účelem aktivizace žáků a jejich aktivního zapojení do výuky. V praktické části diplomové práce je předloženo 5 modelových vyučovacích hodin, ve kterých je pracováno s vybranými písněmi. Písně jsou zpracovány jak po vokální, tak i po instrumentální stránce. Tyto modelové přípravy na hodiny byly ověřeny v praxi ve třech různých třídách a následně reflektovány. Díky praktickému ověření těchto příprav se potvrdilo, že lze žáky ve velké míře aktivně zapojit do průběhu vyučovací hodiny. Žáci se stávají aktivními hudebníky, rozvíjí své hudební schopnosti a poznávají nové složky hudební tvorby. KLÍČOVÁ SLOVA Carl Orff, orffovské nástroje, hudební schopnosti, instrumentální doprovod písní, hudební výchova, aktivizace žáků, mladší školní věk | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the use of Orff instruments in music education at the elementary school. It focuses on using these instruments to activate pupils and their active involvement in the learning process. In the practical part of the diploma thesis, 5 model lessons are presented, in which selected songs are worked on. These songs are processed both vocally and instrumentally. These model lessons will also be verified in practice in three different classes and then reflected. Thanks to the practical verification of these model lessons, it was confirmed that pupils can be actively involved in a large part of the lesson. In this way, they become active musicians, develop their musical abilities, and learn new components of music creation. KEYWORDS Carl Orff, Orff instruments, musical abilities, instrumental accompaniment of songs, music lessons at primary school, activation of children, early school age | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Carl Orff | en_US |
dc.subject | Orff instruments | en_US |
dc.subject | musical abilities | en_US |
dc.subject | instrumental accompaniment of songs | en_US |
dc.subject | music lessons at primary school | en_US |
dc.subject | activation of children | en_US |
dc.subject | early school age | en_US |
dc.subject | Carl Orff | cs_CZ |
dc.subject | orffovské nástroje | cs_CZ |
dc.subject | hudební schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | instrumentální doprovod písní | cs_CZ |
dc.subject | hudební výchova | cs_CZ |
dc.subject | aktivizace žáků | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.title | Orffovské nástroje jako zdroj aktivizace dětí ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 245272 | |
dc.title.translated | Orff nstruments as a source of active participation of children in the teaching of music lessons at the 1st grade of elementary school. | en_US |
dc.contributor.referee | Hurníková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá využitím orffovských nástrojů ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Soustředí se na využití těchto nástrojů za účelem aktivizace žáků a jejich aktivního zapojení do výuky. V praktické části diplomové práce je předloženo 5 modelových vyučovacích hodin, ve kterých je pracováno s vybranými písněmi. Písně jsou zpracovány jak po vokální, tak i po instrumentální stránce. Tyto modelové přípravy na hodiny byly ověřeny v praxi ve třech různých třídách a následně reflektovány. Díky praktickému ověření těchto příprav se potvrdilo, že lze žáky ve velké míře aktivně zapojit do průběhu vyučovací hodiny. Žáci se stávají aktivními hudebníky, rozvíjí své hudební schopnosti a poznávají nové složky hudební tvorby. KLÍČOVÁ SLOVA Carl Orff, orffovské nástroje, hudební schopnosti, instrumentální doprovod písní, hudební výchova, aktivizace žáků, mladší školní věk | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the use of Orff instruments in music education at the elementary school. It focuses on using these instruments to activate pupils and their active involvement in the learning process. In the practical part of the diploma thesis, 5 model lessons are presented, in which selected songs are worked on. These songs are processed both vocally and instrumentally. These model lessons will also be verified in practice in three different classes and then reflected. Thanks to the practical verification of these model lessons, it was confirmed that pupils can be actively involved in a large part of the lesson. In this way, they become active musicians, develop their musical abilities, and learn new components of music creation. KEYWORDS Carl Orff, Orff instruments, musical abilities, instrumental accompaniment of songs, music lessons at primary school, activation of children, early school age | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |