Zobrazit minimální záznam

How secondary school teachers evaluate essays in Czech language
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorČakovský, Zdeněk
dc.date.accessioned2024-09-26T06:37:26Z
dc.date.available2024-09-26T06:37:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192840
dc.description.abstractCílem diplomová práce je analyzovat, jakým způsobem učitelé hodnotí slohové práce v hodinách českého jazyka na druhém stupni základní školy a zároveň jak přistupují k výuce. Dílčím cílem je rovněž zjistit způsob, jak žáci vnímají výuku hodin slohu a hodnocení slohových písemných prací. Snahou bylo rovněž systematizovat různé metody, formy a typy školního hodnocení, které mohou učitelé ve svých hodinách aplikovat. Pro účel analýzy byla využita metoda kvalitativního výzkumu prostřednictvím řízeného rozhovoru se třemi vybranými učiteli a jejich žáky. Single-case analýza byla využita za cílem zjištění konkrétní výuky slohu a způsobu hodnocení jednotlivého učitele. Následně došlo k porovnání přístupu mezi jednotlivými učiteli. Práce přináší pohled na hodnocení slohových prací na vybraných základních školách zahrnující jak teoretická východiska, tak praktické zkušenosti třech učitelů a žáků. Dvě učitelky účastnící se empirické části využívají formy formativního hodnocení u slohových prací. Zatímco jedna učitelka s nejdelší pedagogickou praxí se spíše drží spíše tradičních forem hodnocení slohu. Práce nabízí užitečné závěry a doporučení pro zlepšení praxe hodnocení slohových prací, což může přispět k efektivnějšímu, spravedlivějšímu a srozumitelnému hodnocení žákovských výkonů v oblasti slohové výuky....cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to analyse how teachers evaluate essays in Czech language classes at the second level of primary school and how they approach teaching. A sub-objective is also to find out how pupils perceive the teaching of essay classes and the assessment of essay writing. It also sought to systematize the different methods, forms and types of classroom assessment that teachers can apply in their lessons. For the purpose of the analysis, a qualitative research method was used through guided interviews with three selected teachers and their students. Single-case analysis was used in order to find out the specific teaching style and assessment method of the individual teacher. Subsequently, a comparison of the approach between individual teachers was made. This paper presents a view of the assessment of essays in selected primary schools, incorporating both the theoretical background and the practical experiences of three teachers and their pupils. The two teachers participating in the empirical part use forms of formative assessment for essay work. While one teacher with the longest teaching experience tends to stick to more traditional forms of assessment for essays. In this way, she offers useful conclusions and recommendations for improving the practice of assessing essays, which may...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEssaysen_US
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjectformative assessmenten_US
dc.subjecttypes of assessmenten_US
dc.subjectessay teachingen_US
dc.subjectessay assessmenten_US
dc.subjectCzech language and literatureen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectguided interviewen_US
dc.subjectsingle-case analysisen_US
dc.subjectSlohové prácecs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjecttypy hodnocenícs_CZ
dc.subjectslohové vyučovánícs_CZ
dc.subjecthodnocení slohových pracícs_CZ
dc.subjectčeský jazyk a literaturacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectřízený rozhovorcs_CZ
dc.subjectsingle-case analýzacs_CZ
dc.titleJak učitelé na základní škole hodnotí slohové prácecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272508
dc.title.translatedHow secondary school teachers evaluate essays in Czech languageen_US
dc.contributor.refereeČechová, Daniela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomová práce je analyzovat, jakým způsobem učitelé hodnotí slohové práce v hodinách českého jazyka na druhém stupni základní školy a zároveň jak přistupují k výuce. Dílčím cílem je rovněž zjistit způsob, jak žáci vnímají výuku hodin slohu a hodnocení slohových písemných prací. Snahou bylo rovněž systematizovat různé metody, formy a typy školního hodnocení, které mohou učitelé ve svých hodinách aplikovat. Pro účel analýzy byla využita metoda kvalitativního výzkumu prostřednictvím řízeného rozhovoru se třemi vybranými učiteli a jejich žáky. Single-case analýza byla využita za cílem zjištění konkrétní výuky slohu a způsobu hodnocení jednotlivého učitele. Následně došlo k porovnání přístupu mezi jednotlivými učiteli. Práce přináší pohled na hodnocení slohových prací na vybraných základních školách zahrnující jak teoretická východiska, tak praktické zkušenosti třech učitelů a žáků. Dvě učitelky účastnící se empirické části využívají formy formativního hodnocení u slohových prací. Zatímco jedna učitelka s nejdelší pedagogickou praxí se spíše drží spíše tradičních forem hodnocení slohu. Práce nabízí užitečné závěry a doporučení pro zlepšení praxe hodnocení slohových prací, což může přispět k efektivnějšímu, spravedlivějšímu a srozumitelnému hodnocení žákovských výkonů v oblasti slohové výuky....cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to analyse how teachers evaluate essays in Czech language classes at the second level of primary school and how they approach teaching. A sub-objective is also to find out how pupils perceive the teaching of essay classes and the assessment of essay writing. It also sought to systematize the different methods, forms and types of classroom assessment that teachers can apply in their lessons. For the purpose of the analysis, a qualitative research method was used through guided interviews with three selected teachers and their students. Single-case analysis was used in order to find out the specific teaching style and assessment method of the individual teacher. Subsequently, a comparison of the approach between individual teachers was made. This paper presents a view of the assessment of essays in selected primary schools, incorporating both the theoretical background and the practical experiences of three teachers and their pupils. The two teachers participating in the empirical part use forms of formative assessment for essay work. While one teacher with the longest teaching experience tends to stick to more traditional forms of assessment for essays. In this way, she offers useful conclusions and recommendations for improving the practice of assessing essays, which may...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV