Zobrazit minimální záznam

Development of a sense of rhythm in musical movement activities with folklore material in children in kindergarten
dc.contributor.advisorKmentová, Milena
dc.creatorBrnadová, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T09:50:59Z
dc.date.available2024-11-29T09:50:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192880
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj a diagnostiku rytmického cítění u dětí v mateřských školách prostřednictvím hudebně pohybových činností využívajících folklorní materiál. Teoretická část práce se zabývá rytmickým cítěním a jeho rozvojem, rytmem a jeho složkami, charakterizuje hudebně pohybové činnosti a představuje folklorní materiál použitelný i v současných podmínkách mateřských škol z několika zdrojů. Empirický výzkum byl prováděn v souvislosti s fungováním hudebně pohybového kroužku v MŠ, od září 2023 do června 2024. Účastnila se ho skupinu dětí ve věku od tří do šesti let. Praktická část práce shrnuje obsah hudebně pohybových lekcí a soustředí se na metodiku rozvoje rytmického cítění pomocí českých a moravských lidových říkadel, písní, tanců a her. Dále pak obsahuje závěrečnou diagnostiku rytmického cítění dětí, která byla provedena kombinací testů podle Miloše Kodejšky a Mileny Kmentové, zahrnující spontánní tleskání, nápodobu tleskání pulzace s examinátorem, samostatné tleskání pulzace do zpěvu examinátora a samostatné tleskání pulzace s vlastním zpěvem písně Maličká su. Hodnocení probíhalo s využitím videozáznamů a ratingové metody.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the development and diagnosis of rhythmic sensitivity in kindergarten children through music and movement activities using folklore material. The theoretical part of the thesis concentrates on rhythmic feel and its development, rhythm and its components, characteristics of music and movement activities, and presents folklore material applicable in the current condition of kindergarten from several sources. The empirical research was conducted from September 2023 to June 2024 in the context of the functioning of the music and movement club in the kindergarten. It involved a group of children aged three to six years. The practical part of the thesis describes the content of music and movement lessons and focuses on the methodology of developing rhythmic sensitivity using Czech and Moravian folk rhymes, songs, dances and games. Furthermore, it contains the final diagnosis of children's rhythmic feeling, which was carried out by combining tests according to Miloš Kodejška and Milena Kmentová, including spontaneous clapping, imitation of clapping pulsation with the examiner, independent clapping pulsation to the examiner's singing and independent clapping pulsation with own singing of the song Maličká su. The evaluation was done using video recordings and rating method.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrhythmic feelingen_US
dc.subjectmusical movement activitiesen_US
dc.subjectfolklore materialen_US
dc.subjectchildren in kindergartenen_US
dc.subjecttestingen_US
dc.subjectrytmické cítěnícs_CZ
dc.subjecthudebně pohybové činnostics_CZ
dc.subjectfolklorní materiálcs_CZ
dc.subjectděti v mateřské školecs_CZ
dc.subjecttestovánícs_CZ
dc.titleRozvoj rytmického cítění v hudebně pohybových činnostech s folklorním materiálem u dětí v MŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268263
dc.title.translatedDevelopment of a sense of rhythm in musical movement activities with folklore material in children in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeHons, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj a diagnostiku rytmického cítění u dětí v mateřských školách prostřednictvím hudebně pohybových činností využívajících folklorní materiál. Teoretická část práce se zabývá rytmickým cítěním a jeho rozvojem, rytmem a jeho složkami, charakterizuje hudebně pohybové činnosti a představuje folklorní materiál použitelný i v současných podmínkách mateřských škol z několika zdrojů. Empirický výzkum byl prováděn v souvislosti s fungováním hudebně pohybového kroužku v MŠ, od září 2023 do června 2024. Účastnila se ho skupinu dětí ve věku od tří do šesti let. Praktická část práce shrnuje obsah hudebně pohybových lekcí a soustředí se na metodiku rozvoje rytmického cítění pomocí českých a moravských lidových říkadel, písní, tanců a her. Dále pak obsahuje závěrečnou diagnostiku rytmického cítění dětí, která byla provedena kombinací testů podle Miloše Kodejšky a Mileny Kmentové, zahrnující spontánní tleskání, nápodobu tleskání pulzace s examinátorem, samostatné tleskání pulzace do zpěvu examinátora a samostatné tleskání pulzace s vlastním zpěvem písně Maličká su. Hodnocení probíhalo s využitím videozáznamů a ratingové metody.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the development and diagnosis of rhythmic sensitivity in kindergarten children through music and movement activities using folklore material. The theoretical part of the thesis concentrates on rhythmic feel and its development, rhythm and its components, characteristics of music and movement activities, and presents folklore material applicable in the current condition of kindergarten from several sources. The empirical research was conducted from September 2023 to June 2024 in the context of the functioning of the music and movement club in the kindergarten. It involved a group of children aged three to six years. The practical part of the thesis describes the content of music and movement lessons and focuses on the methodology of developing rhythmic sensitivity using Czech and Moravian folk rhymes, songs, dances and games. Furthermore, it contains the final diagnosis of children's rhythmic feeling, which was carried out by combining tests according to Miloš Kodejška and Milena Kmentová, including spontaneous clapping, imitation of clapping pulsation with the examiner, independent clapping pulsation to the examiner's singing and independent clapping pulsation with own singing of the song Maličká su. The evaluation was done using video recordings and rating method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV