Zobrazit minimální záznam

The influence of homogeneously and heterogeneously organised classes on the preparedness of a child for the commencement of the first year of primary education
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorŠmolíková, Hana
dc.date.accessioned2024-11-28T17:34:24Z
dc.date.available2024-11-28T17:34:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192898
dc.description.abstractDiplomová práce má za cíl zjistit, jaký vliv má věkové rozdělení tříd v mateřské škole na připravenost dítěte na vstup do 1. třídy základní školy. Teoretická část nejprve čtenáře seznamuje s charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku. Zde je podrobně popsáno devět oblastí, které jsou klíčové pro nástup do základní školy. Dále se teoretická část věnuje školní zralosti, její diagnostice a v neposlední řadě se zabývá charakteristikou věkově heterogenně a homogenně uspořádaných tříd. Na konci teoretické části je stručný popis dalších výzkumných šetření, která se také zabývají školní připraveností ve věkově homogenní a heterogenní třídě. Empirická část přináší vyhodnocení dat, která jsou získána pomocí vlastní diagnostiky školní zralosti a rozhovorů s pedagogy mateřských škol. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda jsou lépe do 1. třídy připraveny děti z věkově heterogenních, či homogenních tříd mateřských škol.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to find out what influence the age distribution of classes in kindergarten has investigate on the readiness of a children to enter the first grade of primary school. The theoretical part firstly introduces the reader to the characteristics of preschool child development. Here are described nine areas that are crucial for entry into primary school. Next, the theoretical part discusses school maturity, its diagnosis and, last but not least, the characteristics of age heterogeneous and homogeneous classrooms. At the end of the theoretical section, there is a brief description of other research investigations that also deal with school readiness in age homogeneous and heterogeneous classrooms. The empirical section presents an evaluation of the data, which are obtained through self- diagnosis of school maturity and interviews with kindergarten teachers. The aim of the research is to find out whether children from age heterogeneous or homogeneous kindergarten classes are better prepared for first grade.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAge homogeneous class|age heterogeneous class|preschool age|kindergarten|school maturity|diagnosis of school maturityen_US
dc.subjectVěkově homogenní třída|věkově heterogenní třída|předškolní věk|mateřská škola|školní zralost|diagnostika školní zralostics_CZ
dc.titleVliv homogenně a heterogenně uspořádaných tříd na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId270279
dc.title.translatedThe influence of homogeneously and heterogeneously organised classes on the preparedness of a child for the commencement of the first year of primary educationen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má za cíl zjistit, jaký vliv má věkové rozdělení tříd v mateřské škole na připravenost dítěte na vstup do 1. třídy základní školy. Teoretická část nejprve čtenáře seznamuje s charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku. Zde je podrobně popsáno devět oblastí, které jsou klíčové pro nástup do základní školy. Dále se teoretická část věnuje školní zralosti, její diagnostice a v neposlední řadě se zabývá charakteristikou věkově heterogenně a homogenně uspořádaných tříd. Na konci teoretické části je stručný popis dalších výzkumných šetření, která se také zabývají školní připraveností ve věkově homogenní a heterogenní třídě. Empirická část přináší vyhodnocení dat, která jsou získána pomocí vlastní diagnostiky školní zralosti a rozhovorů s pedagogy mateřských škol. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda jsou lépe do 1. třídy připraveny děti z věkově heterogenních, či homogenních tříd mateřských škol.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to find out what influence the age distribution of classes in kindergarten has investigate on the readiness of a children to enter the first grade of primary school. The theoretical part firstly introduces the reader to the characteristics of preschool child development. Here are described nine areas that are crucial for entry into primary school. Next, the theoretical part discusses school maturity, its diagnosis and, last but not least, the characteristics of age heterogeneous and homogeneous classrooms. At the end of the theoretical section, there is a brief description of other research investigations that also deal with school readiness in age homogeneous and heterogeneous classrooms. The empirical section presents an evaluation of the data, which are obtained through self- diagnosis of school maturity and interviews with kindergarten teachers. The aim of the research is to find out whether children from age heterogeneous or homogeneous kindergarten classes are better prepared for first grade.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV