Zobrazit minimální záznam

Use of alternative teaching methods in kindergartens
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorKubíčková, Jitka
dc.date.accessioned2024-11-29T16:36:13Z
dc.date.available2024-11-29T16:36:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192899
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem využití alternativních způsobů výuky v klasické mateřské škole. Teoretická část pojednává o vybraných alternativních směrech, stručně popisuje jejich vznik, pojetí i představitele. Dále se tato část diplomové práce zabývá principy a edukačními prostředky, které využívají. Vybranými alternativními směry, o kterých teoretická část diplomové práce pojednává, jsou Montessori pedagogika, Waldorfská pedagogika, lesní mateřské školy a inovativní program Začít spolu. Empirická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, provedeného prostřednictvím polostrukturovaného interview. Data jsou zpracovávána pomocí kódování v rámci standardních postupů kvalitativní analýzy. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda učitelky běžných mateřských škol mají povědomí o různých alternativních koncepcích a zda zavádějí některé jejich prvky do výuky, dílčím cílem výzkumu pak bylo zkoumáno, jak by bylo možné zkvalitnit výuku v mateřských školách. Ze získaných dat bylo zjištěno, že většina dotazovaných alternativní prvky ve své praxi nevyužívá. Ty učitelky, které zařazují do své výuky nějaké prvky, využívají inovativní program Začít spolu a prvky Montessori pedagogiky. Co se týče oblíbenosti alternativního směru, nejpreferovanějším alternativním směrem se stává Montessori pedagogika, za ní se umístili...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of using alternative ways of teaching in a classical kindergarten. The theoretical part discusses selected alternative directions, briefly describes their origin, concepts and representatives. Furthermore, this part of the thesis deals with the principles and educational means they use. The selected alternative directions discussed in the theoretical part of the thesis are Montessori pedagogy, Waldorf pedagogy, forest kindergarten and the innovative programme Start Together. The empirical part is devoted to qualitative research, conducted through semi-structured interviews. The data are processed using coding within standard qualitative analysis procedures. The aim of the research was to find out whether teachers in mainstream kindergartens are aware of different alternative approaches and whether they introduce some of their elements into their teaching, and a sub-objective of the research was to find out how teaching in kindergartens could be improved. From the data obtained, it was found that most of the respondents do not use alternative elements in their practice. Those teachers who do include some elements in their teaching use the innovative programme Start Together and elements of Montessori pedagogy. In terms of the popularity of alternative direction,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAlternative methods|alternative approaches|forms of education|preschool education|teaching methodsen_US
dc.subjectAlternativní metody|alternativní směry|formy vzdělávaní|předškolní vzdělávání|výukové metodycs_CZ
dc.titleVyužití alternativních způsobů výuky v MŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId247819
dc.title.translatedUse of alternative teaching methods in kindergartensen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem využití alternativních způsobů výuky v klasické mateřské škole. Teoretická část pojednává o vybraných alternativních směrech, stručně popisuje jejich vznik, pojetí i představitele. Dále se tato část diplomové práce zabývá principy a edukačními prostředky, které využívají. Vybranými alternativními směry, o kterých teoretická část diplomové práce pojednává, jsou Montessori pedagogika, Waldorfská pedagogika, lesní mateřské školy a inovativní program Začít spolu. Empirická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, provedeného prostřednictvím polostrukturovaného interview. Data jsou zpracovávána pomocí kódování v rámci standardních postupů kvalitativní analýzy. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda učitelky běžných mateřských škol mají povědomí o různých alternativních koncepcích a zda zavádějí některé jejich prvky do výuky, dílčím cílem výzkumu pak bylo zkoumáno, jak by bylo možné zkvalitnit výuku v mateřských školách. Ze získaných dat bylo zjištěno, že většina dotazovaných alternativní prvky ve své praxi nevyužívá. Ty učitelky, které zařazují do své výuky nějaké prvky, využívají inovativní program Začít spolu a prvky Montessori pedagogiky. Co se týče oblíbenosti alternativního směru, nejpreferovanějším alternativním směrem se stává Montessori pedagogika, za ní se umístili...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of using alternative ways of teaching in a classical kindergarten. The theoretical part discusses selected alternative directions, briefly describes their origin, concepts and representatives. Furthermore, this part of the thesis deals with the principles and educational means they use. The selected alternative directions discussed in the theoretical part of the thesis are Montessori pedagogy, Waldorf pedagogy, forest kindergarten and the innovative programme Start Together. The empirical part is devoted to qualitative research, conducted through semi-structured interviews. The data are processed using coding within standard qualitative analysis procedures. The aim of the research was to find out whether teachers in mainstream kindergartens are aware of different alternative approaches and whether they introduce some of their elements into their teaching, and a sub-objective of the research was to find out how teaching in kindergartens could be improved. From the data obtained, it was found that most of the respondents do not use alternative elements in their practice. Those teachers who do include some elements in their teaching use the innovative programme Start Together and elements of Montessori pedagogy. In terms of the popularity of alternative direction,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV