Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k pohybovým aktivitám ve volném čase.
Motivation of primary school children for physical activities in their free time.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192904Identifikátory
SIS: 265459
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kašpar, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
motivace, volný čas, žák, pohybová aktivita, mladší školní věkKlíčová slova (anglicky)
motivation, leisure, pupil, physical activity, younger schoolDiplomová práce se zaměřuje na žáky prvního stupně, konkrétně 4. a 5. tříd, základní školy Praha - Slivenec a jejich motivaci k pohybovým aktivitám ve volném čase. Cílem této práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují a motivují respondenty při výběru pohybových volnočasových aktivit a do jaké míry toto rozhodnutí může ovlivnit výuka tělesné výchovy. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy jako je motivace, mladší školní věk, pohybová aktivita či volný čas. Výzkumná část je zaměřena na faktory, které respondenty ovlivňují či motivují při výběru volnočasových aktivit. Obsahuje výsledky dotazníkové šetření, které žáci čtvrtých a pátých tříd na základní škole Praha - Slivenec vyplnili. Výzkum se dále zabývá kvalitou výuky tělesné výchovy a zda učitelé či samotná hodina tělesné výchovy motivují respondenty k tomu, aby se ve svém volném čase pohybovým aktivitám věnovali. Dále jsou zde zpracovány výsledky, které odhalily, že tělesná výuka a učitelé nehrají téměř žádnou roli při volbě volnočasových aktivit a jejich vykonávání. Respondenty nejvíce k vykonávání pohybové aktivity motivuje zábava a potěšení z pohybu. V poslední řadě tu nalezneme doporučení pro praxi a závěr. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, volný čas, žák, pohybová aktivita, mladší školní věk
The diploma thesis focuses on the pupils of the first grade, namely 4th and 5th grades, of the primary school in Prague - Slivenec and their motivation for physical activities in their free time. The aim of this thesis is to find out what factors influence and motivate the respondents in their choice of leisure-time physical activities and to what extent this decision can be influenced by physical education teaching. The theoretical part focuses on basic concepts such as motivation, younger school age, physical activity or leisure time. The research part focuses on the factors that influence or motivate respondents in their choice of leisure activities. It contains the results of a questionnaire survey completed by fourth and fifth grade students at the Prague-Slivenec Primary School. The research also examines the quality of physical education teaching and whether teachers or the physical education class itself motivate respondents to engage in physical activities in their free time. Furthermore, the results are elaborated, revealing that physical education and teachers play almost no role in the choice of leisure activities and their performance. Respondents are most motivated to perform physical activity by fun and enjoyment of movement. Finally, there are recommendations for practice and a...