Zobrazit minimální záznam

Utilization of creative drama elements in teaching English language at elementary school�
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorChrdle, Monika
dc.date.accessioned2024-09-26T06:56:38Z
dc.date.available2024-09-26T06:56:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192921
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím prvků tvořivé dramatiky (neboli dramatické výchovy) ve výuce anglického jazyka u dětí mladšího školního věku. Cílem je zjistit, zda použité metody a techniky dramatické výchovy pomohou u žáků odbourat ostych z mluvení a povedou ke snazšímu zapamatování učiva a především častějšímu spontánnímu verbálnímu projevu žáků. Zajímalo mě, jakým způsobem se žáci anglický jazyk nejčastěji učí a zda někdo využívá prvků dramatické výchovy. Z šetření vyplynulo, že nejčastější metodou výuky je Wattsenglish - sledování krátkého videa a následná práce v pracovním sešitě. Učitelé uvedli, že žáci v hodinách komunikují pouze minimálně. Dramatickou výchovu z uvedených kantorů nevyužívá nikdo. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na pojetí dramatické výchovy, její obsah, principy, specifické cíle, roli učitele. Stručně popisuje metody a techniky tvořivé dramatiky, zejména techniky vhodné pro výuku cizího jazyka. Všímá si i limitů pro využití při výuce anglického jazyka v běžných třídách. Pro úplnost v teoretické části uvádím také různé metody výuky cizích jazyků a jejich vývoj. V praktické části se pokusím navrhnout alternativu k běžné výuce v podobě podrobných plánů lekcí, které využívají prvky dramatické výchovy. Mým cílem je vtáhnout žáky do fiktivního světa, do děje, kde...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the utilization of elements of creative drama (also known as drama education) in teaching English to younger school-age children. The aim is to determine whether the methods and techniques of drama education used will help children overcome shyness in speaking and lead to easier memorization of the curriculum, and especially to more frequent spontaneous verbal expression by the students. I was interested in how pupils most commonly learn English language and whether any teacher uses elements of drama education. The survey revealed that the most common teaching method is Wattsenglish - watching a short video followed by workbook exercises. Lecturers stated that the students communicate only minimally during their lessons. None of the surveyed teachers utilize drama education. The theoretical part of the thesis focuses on the concept of drama education, its content, principles, specific objectives and the role of the teacher. It briefly describes methods and techniques of creative drama, especially those suitable for teaching a foreign language. It also considers limitations for use in teaching English language in regular classrooms. For completeness in the theoretical part, I also present various methods of teaching foreign languages. In the practical part I will attempt to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEnglish languageen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectcreative dramaen_US
dc.subjectdrama based activitiesen_US
dc.subjectrole-playingen_US
dc.subject1st gradeen_US
dc.subject2nd gradeen_US
dc.subjectAnglický jazykcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjecttvořivá dramatikacs_CZ
dc.subjectprůpravné hry a cvičenícs_CZ
dc.subjecthra v rolics_CZ
dc.subject1. třídacs_CZ
dc.subject2. Třída�cs_CZ
dc.titleVyužití prvků tvořivé dramatiky při výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270276
dc.title.translatedUtilization of creative drama elements in teaching English language at elementary school�en_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využitím prvků tvořivé dramatiky (neboli dramatické výchovy) ve výuce anglického jazyka u dětí mladšího školního věku. Cílem je zjistit, zda použité metody a techniky dramatické výchovy pomohou u žáků odbourat ostych z mluvení a povedou ke snazšímu zapamatování učiva a především častějšímu spontánnímu verbálnímu projevu žáků. Zajímalo mě, jakým způsobem se žáci anglický jazyk nejčastěji učí a zda někdo využívá prvků dramatické výchovy. Z šetření vyplynulo, že nejčastější metodou výuky je Wattsenglish - sledování krátkého videa a následná práce v pracovním sešitě. Učitelé uvedli, že žáci v hodinách komunikují pouze minimálně. Dramatickou výchovu z uvedených kantorů nevyužívá nikdo. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na pojetí dramatické výchovy, její obsah, principy, specifické cíle, roli učitele. Stručně popisuje metody a techniky tvořivé dramatiky, zejména techniky vhodné pro výuku cizího jazyka. Všímá si i limitů pro využití při výuce anglického jazyka v běžných třídách. Pro úplnost v teoretické části uvádím také různé metody výuky cizích jazyků a jejich vývoj. V praktické části se pokusím navrhnout alternativu k běžné výuce v podobě podrobných plánů lekcí, které využívají prvky dramatické výchovy. Mým cílem je vtáhnout žáky do fiktivního světa, do děje, kde...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the utilization of elements of creative drama (also known as drama education) in teaching English to younger school-age children. The aim is to determine whether the methods and techniques of drama education used will help children overcome shyness in speaking and lead to easier memorization of the curriculum, and especially to more frequent spontaneous verbal expression by the students. I was interested in how pupils most commonly learn English language and whether any teacher uses elements of drama education. The survey revealed that the most common teaching method is Wattsenglish - watching a short video followed by workbook exercises. Lecturers stated that the students communicate only minimally during their lessons. None of the surveyed teachers utilize drama education. The theoretical part of the thesis focuses on the concept of drama education, its content, principles, specific objectives and the role of the teacher. It briefly describes methods and techniques of creative drama, especially those suitable for teaching a foreign language. It also considers limitations for use in teaching English language in regular classrooms. For completeness in the theoretical part, I also present various methods of teaching foreign languages. In the practical part I will attempt to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV