Zobrazit minimální záznam

The influence of formative assessment on the development of language skills in the German language lessons on a primary school
dc.contributor.advisorBotlík Nuc, Tomáš
dc.creatorJakešová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-11-29T08:08:57Z
dc.date.available2024-11-29T08:08:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192925
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na vliv formativního hodnocení na rozvoj jazykových kompetencí v hodinách německého jazyka na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje problematice formativního hodnocení a prezentuje vybrané metody formativního hodnocení využitelné v hodinách německého jazyka. Praktická část zkoumá efektivitu formativního hodnocení a jeho metod na rozvoj jazykových dovednosti u žáků základní školy v hodinách německého jazyka. V rámci analýzy jsou popsány konkrétní metody a jejich vnímaná efektivita žáky. Druhá fáze výzkumu popisuje vztah učitelů k hodnocení a jejich vnímání a využití formativního hodnocení ve výuce německého jazyka. Cílem této práce je vytvoření přehledu lehce využitelných formativních metod v hodinách německého jazyka a posouzení efektivity formativního hodnocení. Diplomová práce a její výzkum potvrzuje, že formativní hodnocení je efektivní a jeho systematické využívání ve výuce německého jazyka má pozitivní vliv na rozvoj kompetencí studentů v oblasti komunikace, gramatiky, slovní zásoby a kulturního porozumění. KLÍČOVÁ SLOVA formativní hodnocení, zpětná vazba, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, německý jazyk, výuka německého jazyka, základní škola, metody formativního hodnocenícs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis treats the influence of formative assessment on the development of language skills in the German language lessons at primary school. The thesis is divided into two parts - the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with the issue of formative assessment and presents selected methods of formative assessment applicable in German language classes. The practical part explores the effectiveness of formative assessment and its methods on the development of language skills by pupils at primary school in German language classes. The analysis describes specific methods and their perceived effectiveness by the pupils. The second phase of the research describes teachers' attitudes towards assessment and their perceptions and use of formative assessment in German language lessons. The aim of this thesis is to create an overview of easy-to-use formative methods in German language classes and to assess the effectiveness of formative assessment. The thesis and its research confirm that formative assessment is effective and its systematic use in German language lessons has a positive effect on the development of students' competence in the areas of communication, grammar, vocabulary and cultural understanding. KEYWORDS formative assessment, feedback,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectformative assessmenten_US
dc.subjectfeedbacken_US
dc.subjectself-assessmenten_US
dc.subjectpeer assessmenten_US
dc.subjectGerman languageen_US
dc.subjectGerman language teachingen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectformative assessment techniquesen_US
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectzpětná vazbacs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectvrstevnické hodnocenícs_CZ
dc.subjectněmecký jazykcs_CZ
dc.subjectvýuka německého jazykacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectmetody formativního hodnocenícs_CZ
dc.titleVliv formativního hodnocení na rozvoj jazykových kompetencí v hodinách německého jazyka na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268347
dc.title.translatedThe influence of formative assessment on the development of language skills in the German language lessons on a primary schoolen_US
dc.contributor.refereeNečasová, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of German Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of German Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na vliv formativního hodnocení na rozvoj jazykových kompetencí v hodinách německého jazyka na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje problematice formativního hodnocení a prezentuje vybrané metody formativního hodnocení využitelné v hodinách německého jazyka. Praktická část zkoumá efektivitu formativního hodnocení a jeho metod na rozvoj jazykových dovednosti u žáků základní školy v hodinách německého jazyka. V rámci analýzy jsou popsány konkrétní metody a jejich vnímaná efektivita žáky. Druhá fáze výzkumu popisuje vztah učitelů k hodnocení a jejich vnímání a využití formativního hodnocení ve výuce německého jazyka. Cílem této práce je vytvoření přehledu lehce využitelných formativních metod v hodinách německého jazyka a posouzení efektivity formativního hodnocení. Diplomová práce a její výzkum potvrzuje, že formativní hodnocení je efektivní a jeho systematické využívání ve výuce německého jazyka má pozitivní vliv na rozvoj kompetencí studentů v oblasti komunikace, gramatiky, slovní zásoby a kulturního porozumění. KLÍČOVÁ SLOVA formativní hodnocení, zpětná vazba, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, německý jazyk, výuka německého jazyka, základní škola, metody formativního hodnocenícs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis treats the influence of formative assessment on the development of language skills in the German language lessons at primary school. The thesis is divided into two parts - the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with the issue of formative assessment and presents selected methods of formative assessment applicable in German language classes. The practical part explores the effectiveness of formative assessment and its methods on the development of language skills by pupils at primary school in German language classes. The analysis describes specific methods and their perceived effectiveness by the pupils. The second phase of the research describes teachers' attitudes towards assessment and their perceptions and use of formative assessment in German language lessons. The aim of this thesis is to create an overview of easy-to-use formative methods in German language classes and to assess the effectiveness of formative assessment. The thesis and its research confirm that formative assessment is effective and its systematic use in German language lessons has a positive effect on the development of students' competence in the areas of communication, grammar, vocabulary and cultural understanding. KEYWORDS formative assessment, feedback,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV