Zobrazit minimální záznam

Experiments in mechanics focused on students' misconceptions
dc.contributor.advisorMandíková, Dana
dc.creatorArnoštová, Michaela
dc.date.accessioned2024-11-28T15:54:31Z
dc.date.available2024-11-28T15:54:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192939
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo zpracování pokusů z mechaniky, které by mohly být zařazeny do elektronické Sbírky fyzikálních pokusů. Dále byla práce zaměřena na seznámení se s typickými žákovskými miskoncepcemi v mechanice, konkrétně pak s těmi týkajícími se třetího Newtonova zákona. Zpracováno bylo deset návodů na pokusy se zaměřením na nabourávání těchto miskoncepcí. Měly by sloužit jako inspirace pro učitele, kteří je mohou využít pro předvádění pokusů ve své výuce. Ze vzorových výsledků mohou čerpat i žáci, kteří se chtějí s experimentem seznámit, aniž by jej museli provádět. V průběhu tvorby pokusů proběhlo seznámení s elektronickou Sbírkou fyzikálních pokusů. Ta je v práci stručně představena spolu se strukturou tvorby pokusu.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this bachelor's thesis was to prepare a series of experiments in the field of mechanics which could then be included in the electronic Collection of Physics Experiments. The thesis was focused on introducing young students' most common misconceptions in mechanics, specifically those having to do with Newton's third law. The thesis includes ten sets of instructions for experiments focusing on deconstructing these misconceptions. The instructions may serve as inspiration for teachers who wish to demonstrate the experiments within their class. The examples in this thesis may also be used by students who wish to familiarize themselves with the experiments without having to conduct them on their own. While working on this thesis, I have become familiar with the electronic version of the Collection of Physics Experiments which is briefly introduced along with the structure of the experiment design.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectexperiments|mechanics|misconceptionsen_US
dc.subjectpokusy|mechanika|miskoncepcecs_CZ
dc.titlePokusy z mechaniky zaměřené na chybné představy žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId252284
dc.title.translatedExperiments in mechanics focused on students' misconceptionsen_US
dc.contributor.refereeKácovský, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineFyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programFyzika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csFyzika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysics for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce bylo zpracování pokusů z mechaniky, které by mohly být zařazeny do elektronické Sbírky fyzikálních pokusů. Dále byla práce zaměřena na seznámení se s typickými žákovskými miskoncepcemi v mechanice, konkrétně pak s těmi týkajícími se třetího Newtonova zákona. Zpracováno bylo deset návodů na pokusy se zaměřením na nabourávání těchto miskoncepcí. Měly by sloužit jako inspirace pro učitele, kteří je mohou využít pro předvádění pokusů ve své výuce. Ze vzorových výsledků mohou čerpat i žáci, kteří se chtějí s experimentem seznámit, aniž by jej museli provádět. V průběhu tvorby pokusů proběhlo seznámení s elektronickou Sbírkou fyzikálních pokusů. Ta je v práci stručně představena spolu se strukturou tvorby pokusu.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this bachelor's thesis was to prepare a series of experiments in the field of mechanics which could then be included in the electronic Collection of Physics Experiments. The thesis was focused on introducing young students' most common misconceptions in mechanics, specifically those having to do with Newton's third law. The thesis includes ten sets of instructions for experiments focusing on deconstructing these misconceptions. The instructions may serve as inspiration for teachers who wish to demonstrate the experiments within their class. The examples in this thesis may also be used by students who wish to familiarize themselves with the experiments without having to conduct them on their own. While working on this thesis, I have become familiar with the electronic version of the Collection of Physics Experiments which is briefly introduced along with the structure of the experiment design.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantDvořák, Leoš
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV