dc.contributor.advisor | Mandíková, Dana | |
dc.creator | Arnoštová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T15:54:31Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T15:54:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192939 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce bylo zpracování pokusů z mechaniky, které by mohly být zařazeny do elektronické Sbírky fyzikálních pokusů. Dále byla práce zaměřena na seznámení se s typickými žákovskými miskoncepcemi v mechanice, konkrétně pak s těmi týkajícími se třetího Newtonova zákona. Zpracováno bylo deset návodů na pokusy se zaměřením na nabourávání těchto miskoncepcí. Měly by sloužit jako inspirace pro učitele, kteří je mohou využít pro předvádění pokusů ve své výuce. Ze vzorových výsledků mohou čerpat i žáci, kteří se chtějí s experimentem seznámit, aniž by jej museli provádět. V průběhu tvorby pokusů proběhlo seznámení s elektronickou Sbírkou fyzikálních pokusů. Ta je v práci stručně představena spolu se strukturou tvorby pokusu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this bachelor's thesis was to prepare a series of experiments in the field of mechanics which could then be included in the electronic Collection of Physics Experiments. The thesis was focused on introducing young students' most common misconceptions in mechanics, specifically those having to do with Newton's third law. The thesis includes ten sets of instructions for experiments focusing on deconstructing these misconceptions. The instructions may serve as inspiration for teachers who wish to demonstrate the experiments within their class. The examples in this thesis may also be used by students who wish to familiarize themselves with the experiments without having to conduct them on their own. While working on this thesis, I have become familiar with the electronic version of the Collection of Physics Experiments which is briefly introduced along with the structure of the experiment design. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | experiments|mechanics|misconceptions | en_US |
dc.subject | pokusy|mechanika|miskoncepce | cs_CZ |
dc.title | Pokusy z mechaniky zaměřené na chybné představy žáků | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 252284 | |
dc.title.translated | Experiments in mechanics focused on students' misconceptions | en_US |
dc.contributor.referee | Kácovský, Petr | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce bylo zpracování pokusů z mechaniky, které by mohly být zařazeny do elektronické Sbírky fyzikálních pokusů. Dále byla práce zaměřena na seznámení se s typickými žákovskými miskoncepcemi v mechanice, konkrétně pak s těmi týkajícími se třetího Newtonova zákona. Zpracováno bylo deset návodů na pokusy se zaměřením na nabourávání těchto miskoncepcí. Měly by sloužit jako inspirace pro učitele, kteří je mohou využít pro předvádění pokusů ve své výuce. Ze vzorových výsledků mohou čerpat i žáci, kteří se chtějí s experimentem seznámit, aniž by jej museli provádět. V průběhu tvorby pokusů proběhlo seznámení s elektronickou Sbírkou fyzikálních pokusů. Ta je v práci stručně představena spolu se strukturou tvorby pokusu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this bachelor's thesis was to prepare a series of experiments in the field of mechanics which could then be included in the electronic Collection of Physics Experiments. The thesis was focused on introducing young students' most common misconceptions in mechanics, specifically those having to do with Newton's third law. The thesis includes ten sets of instructions for experiments focusing on deconstructing these misconceptions. The instructions may serve as inspiration for teachers who wish to demonstrate the experiments within their class. The examples in this thesis may also be used by students who wish to familiarize themselves with the experiments without having to conduct them on their own. While working on this thesis, I have become familiar with the electronic version of the Collection of Physics Experiments which is briefly introduced along with the structure of the experiment design. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Dvořák, Leoš | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |