Zobrazit minimální záznam

Virtual University of the Third Age: a comparison of the Czech Republic and selected European Countries
dc.contributor.advisorDostálová, Vladimíra
dc.creatorBízková, Anna
dc.date.accessioned2024-09-26T07:02:06Z
dc.date.available2024-09-26T07:02:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192947
dc.description.abstractPráce analyzuje koncept virtuálních univerzit třetího věku (VU3V) ve Francii, Velké Británii a České republice, se zaměřením na učební postupy a didaktické pomůcky. Česká republika se vyznačuje pokročilým online vzděláváním seniorů prostřednictvím VU3V při PEF ČZU a Ostravské univerzitě, kde se používají interaktivní webináře, online kurzy a virtuální třídy. Ve Velké Británii existuje komplexní online komunita Interest Groups Online (IGO) pod U3A, která zahrnuje členství, vlastní časopis, etický kodex, a nabízí strukturované přednášky a diskuzní fóra. Ve Francii je online vzdělávání seniorů méně rozvinuté, nabízí pouze nahrané přednášky a základní online kurzy, ale chybí jí ucelený systém virtuální univerzity. Didaktické pomůcky zahrnují multimediální materiály, e-learningové platformy a interaktivní nástroje pro spolupráci. Online vzdělávání pro seniory podporuje aktivní stárnutí, zvyšuje kognitivní schopnosti a zlepšuje kvalitu života, což je klíčové pro budoucí generace a celkovou společenskou integraci seniorů.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis analyzes the concept of virtual universities for the third age (VU3A) in France, the United Kingdom, and the Czech Republic, focusing on teaching methods and didactic tools. The Czech Republic stands out with advanced online education for seniors through VU3A at PEF ČZU and Ostrava University, utilizing interactive webinars, online courses, and virtual classrooms. In the United Kingdom, there is a comprehensive online community, Interest Groups Online (IGO) under U3A, which includes membership, its own magazine, an ethical code, and offers structured lectures and discussion forums. In France, online education for seniors is less developed, offering only recorded lectures and basic online courses, lacking a comprehensive virtual university system. Didactic tools include multimedia materials, e- learning platforms, and interactive collaboration tools. Online education for seniors promotes active aging, enhances cognitive abilities, and improves the quality of life, which is crucial for future generations and the overall social integration of seniors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectThird-age virtual universityen_US
dc.subjectU3Aen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectabroaden_US
dc.subjectEuropeen_US
dc.subjectolder adultsen_US
dc.subjectcomparisonsen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.subjectcourse orientationen_US
dc.subjectVirtuální univerzita třetího věkucs_CZ
dc.subjectU3Vcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectzahraničícs_CZ
dc.subjectEvropacs_CZ
dc.subjectseniořics_CZ
dc.subjectsrovnánícs_CZ
dc.subjectmetody vyučovánícs_CZ
dc.subjectzaměření kurzůcs_CZ
dc.titleVirtuální univerzity třetího věku: srovnání České republiky a vybraných evropských zemícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272533
dc.title.translatedVirtual University of the Third Age: a comparison of the Czech Republic and selected European Countriesen_US
dc.contributor.refereeVronský, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce analyzuje koncept virtuálních univerzit třetího věku (VU3V) ve Francii, Velké Británii a České republice, se zaměřením na učební postupy a didaktické pomůcky. Česká republika se vyznačuje pokročilým online vzděláváním seniorů prostřednictvím VU3V při PEF ČZU a Ostravské univerzitě, kde se používají interaktivní webináře, online kurzy a virtuální třídy. Ve Velké Británii existuje komplexní online komunita Interest Groups Online (IGO) pod U3A, která zahrnuje členství, vlastní časopis, etický kodex, a nabízí strukturované přednášky a diskuzní fóra. Ve Francii je online vzdělávání seniorů méně rozvinuté, nabízí pouze nahrané přednášky a základní online kurzy, ale chybí jí ucelený systém virtuální univerzity. Didaktické pomůcky zahrnují multimediální materiály, e-learningové platformy a interaktivní nástroje pro spolupráci. Online vzdělávání pro seniory podporuje aktivní stárnutí, zvyšuje kognitivní schopnosti a zlepšuje kvalitu života, což je klíčové pro budoucí generace a celkovou společenskou integraci seniorů.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis analyzes the concept of virtual universities for the third age (VU3A) in France, the United Kingdom, and the Czech Republic, focusing on teaching methods and didactic tools. The Czech Republic stands out with advanced online education for seniors through VU3A at PEF ČZU and Ostrava University, utilizing interactive webinars, online courses, and virtual classrooms. In the United Kingdom, there is a comprehensive online community, Interest Groups Online (IGO) under U3A, which includes membership, its own magazine, an ethical code, and offers structured lectures and discussion forums. In France, online education for seniors is less developed, offering only recorded lectures and basic online courses, lacking a comprehensive virtual university system. Didactic tools include multimedia materials, e- learning platforms, and interactive collaboration tools. Online education for seniors promotes active aging, enhances cognitive abilities, and improves the quality of life, which is crucial for future generations and the overall social integration of seniors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV