Zobrazit minimální záznam

Discipline in the classroom from the teachers' point of view
dc.contributor.advisorPáchová, Anna
dc.creatorVecková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T14:23:31Z
dc.date.available2024-11-28T14:23:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192948
dc.description.abstractBakalářská práce se snaží přiblížit přístup učitelek ke kázni. V této práci jsem se pokusila také porovnat kázeň na středních školách a základních školách podle výpovědí respondentek. V teoretické části jsem se zabývala definicí pojmu kázeň, školním řádem, opatřením školy v souvislosti s nekázní (Individuální výchovný program, Školní preventivní program), výchovou, vývojovými faktory působícími na kázeň a syndromem vyhoření. V empirické části popisuji způsob, jakým jsem prováděla výzkum. Jednalo se o kvalitativní výzkum s využitím polostrukturovaných rozhovorů, které mi poskytly čtyři respondentky ze základních škol a čtyři respondentky ze středních škol. Pro analýzu dat jsem využila otevřené kódování s pomocí programu na kvalitativní analýzu dat Delve. Zjistila jsem, že kázeň se zdá být lepší na středních školách kvůli biologickým a motivačním faktorům. Dále se ukázalo, že respondentky preferují demokratický přistup k výchově a při jednání s žáky se snaží o laskavou důslednost. Dále jsem analyzovala také povědomí učitelek o příčinách nekázni, kdy jsem zjistila, že o nich mají dobrý přehled a umožňuje jim to nekázni také předcházet. Mezi nejčastější příčiny nekázně je nuda a mezi nejčastější projev nekázně patří pravděpodobně používání mobilních telefonů. Poslední věcí, kterou jsem se snažila...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis tries to approach the teachers' approach to discipline. In this thesis, I have also tried to compare the discipline in secondary schools and primary schools as per the respondents' testimonies. In the theoretical part, I dealt with the definition of discipline, school rules, school measures related to indiscipline (Individual Education Programme, School Prevention Programme), education, developmental factors affecting discipline and burnout syndrome. In the empirical part I describe the way I conducted the research. This was qualitative research using semi-structured interviews with four female respondents from primary schools and four female respondents from secondary schools. I used open coding to analyse the data using the qualitative data analysis software Delve. I found that discipline seems to be better in secondary schools due to biological and motivational factors. It also revealed that the respondents prefer a democratic approach to education and strive for kind consistency when dealing with students. I also analysed the teachers' awareness of the causes of indiscipline and found that they have a good understanding of the causes of indiscipline and it also enables them to prevent indiscipline. The most common causes of indiscipline are boredom and the most common...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdisciplineen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectcauses of indisciplineen_US
dc.subjectteacher wellbeingen_US
dc.subjectkázeňcs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectpříčiny nekázněcs_CZ
dc.subjectučitelský wellbeingcs_CZ
dc.titleKázeň ve třídě pohledem vyučujícíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257999
dc.title.translatedDiscipline in the classroom from the teachers' point of viewen_US
dc.contributor.refereeJindrová, Barbora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se snaží přiblížit přístup učitelek ke kázni. V této práci jsem se pokusila také porovnat kázeň na středních školách a základních školách podle výpovědí respondentek. V teoretické části jsem se zabývala definicí pojmu kázeň, školním řádem, opatřením školy v souvislosti s nekázní (Individuální výchovný program, Školní preventivní program), výchovou, vývojovými faktory působícími na kázeň a syndromem vyhoření. V empirické části popisuji způsob, jakým jsem prováděla výzkum. Jednalo se o kvalitativní výzkum s využitím polostrukturovaných rozhovorů, které mi poskytly čtyři respondentky ze základních škol a čtyři respondentky ze středních škol. Pro analýzu dat jsem využila otevřené kódování s pomocí programu na kvalitativní analýzu dat Delve. Zjistila jsem, že kázeň se zdá být lepší na středních školách kvůli biologickým a motivačním faktorům. Dále se ukázalo, že respondentky preferují demokratický přistup k výchově a při jednání s žáky se snaží o laskavou důslednost. Dále jsem analyzovala také povědomí učitelek o příčinách nekázni, kdy jsem zjistila, že o nich mají dobrý přehled a umožňuje jim to nekázni také předcházet. Mezi nejčastější příčiny nekázně je nuda a mezi nejčastější projev nekázně patří pravděpodobně používání mobilních telefonů. Poslední věcí, kterou jsem se snažila...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis tries to approach the teachers' approach to discipline. In this thesis, I have also tried to compare the discipline in secondary schools and primary schools as per the respondents' testimonies. In the theoretical part, I dealt with the definition of discipline, school rules, school measures related to indiscipline (Individual Education Programme, School Prevention Programme), education, developmental factors affecting discipline and burnout syndrome. In the empirical part I describe the way I conducted the research. This was qualitative research using semi-structured interviews with four female respondents from primary schools and four female respondents from secondary schools. I used open coding to analyse the data using the qualitative data analysis software Delve. I found that discipline seems to be better in secondary schools due to biological and motivational factors. It also revealed that the respondents prefer a democratic approach to education and strive for kind consistency when dealing with students. I also analysed the teachers' awareness of the causes of indiscipline and found that they have a good understanding of the causes of indiscipline and it also enables them to prevent indiscipline. The most common causes of indiscipline are boredom and the most common...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV