Antika ve výuce výtvarné výchovy na českých školách
Antiquity in Art Education in Czech Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192959Identifikátory
SIS: 261863
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zdichynec, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Dějepis se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
antika, výtvarná výchova, české školstvíKlíčová slova (anglicky)
antiquity, art education, Czech SchoolingBakalářská práce se zabývá analýzou českých učebnic a pracovních sešitů výtvarné výchovy pro základní školy vydaných v období od 90. let 20. století až do současnosti a zkoumá, jaký podíl v nich zaujímá téma antika. Cílem je porovnání a zhodnocení jednotlivých učebnic z hlediska obsahu a rozsahu dané látky, obrazových příloh a odkazů. Součástí výzkumu je i vyhodnocení, do jaké míry se žákovy nově nabyté zkušenosti z těchto učebnic promítnou do dalších oblastí kulturního porozumění. KLÍČOVÁ SLOVA Antika - výtvarná výchova - české školství
The bachelor thesis deals with the analysis of Czech textbooks and workbooks of art education for secondary schools published in the period from the 1990's to the present day and examines the share of the theme of antiquity in them. The aim is to compare and evaluate individual textbooks in terms of the content and scope of the subject matter, pictorial appendices and references. The research also includes an evaluation of the extent to which the pupils newly acquired experience from these textbooks is translated into other areas of cultural understanding. KEYWORDS Antiquity - art education - Czech Schooling