dc.contributor.advisor | Kepartová, Jana | |
dc.creator | Novotná, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T07:04:31Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T07:04:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192959 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá analýzou českých učebnic a pracovních sešitů výtvarné výchovy pro základní školy vydaných v období od 90. let 20. století až do současnosti a zkoumá, jaký podíl v nich zaujímá téma antika. Cílem je porovnání a zhodnocení jednotlivých učebnic z hlediska obsahu a rozsahu dané látky, obrazových příloh a odkazů. Součástí výzkumu je i vyhodnocení, do jaké míry se žákovy nově nabyté zkušenosti z těchto učebnic promítnou do dalších oblastí kulturního porozumění. KLÍČOVÁ SLOVA Antika - výtvarná výchova - české školství | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the analysis of Czech textbooks and workbooks of art education for secondary schools published in the period from the 1990's to the present day and examines the share of the theme of antiquity in them. The aim is to compare and evaluate individual textbooks in terms of the content and scope of the subject matter, pictorial appendices and references. The research also includes an evaluation of the extent to which the pupils newly acquired experience from these textbooks is translated into other areas of cultural understanding. KEYWORDS Antiquity - art education - Czech Schooling | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | antiquity | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | Czech Schooling | en_US |
dc.subject | antika | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | české školství | cs_CZ |
dc.title | Antika ve výuce výtvarné výchovy na českých školách | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 261863 | |
dc.title.translated | Antiquity in Art Education in Czech Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Zdichynec, Jan | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějepis se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | History for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějepis se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá analýzou českých učebnic a pracovních sešitů výtvarné výchovy pro základní školy vydaných v období od 90. let 20. století až do současnosti a zkoumá, jaký podíl v nich zaujímá téma antika. Cílem je porovnání a zhodnocení jednotlivých učebnic z hlediska obsahu a rozsahu dané látky, obrazových příloh a odkazů. Součástí výzkumu je i vyhodnocení, do jaké míry se žákovy nově nabyté zkušenosti z těchto učebnic promítnou do dalších oblastí kulturního porozumění. KLÍČOVÁ SLOVA Antika - výtvarná výchova - české školství | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the analysis of Czech textbooks and workbooks of art education for secondary schools published in the period from the 1990's to the present day and examines the share of the theme of antiquity in them. The aim is to compare and evaluate individual textbooks in terms of the content and scope of the subject matter, pictorial appendices and references. The research also includes an evaluation of the extent to which the pupils newly acquired experience from these textbooks is translated into other areas of cultural understanding. KEYWORDS Antiquity - art education - Czech Schooling | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |